Fastedag & vår i luften.

Idag har jag haft fastedag igen och den har sett ut såhär:

Frukost: grönt te och ett ägg
Lunch: äggröra på endast vitan, tesked sambal, broccoli & grönsallad
Mellis: ett ägg
Kvällen: grönt te med delikatess-knäcke 

Det har gått bra idag, men har varit lite tuffare än vanligt. Jag misstänker att det är för att jag bytt mini-piller och fått ökad aptit. Lite jobbigt och hade huvudvärk på förmiddagen, men det gick över och sen fungerade resten av dagen bra. Jag vet ju att det är övergående så det är bara att stå ut :-)



Baby har varit hemma idag också, sista dagen. Imorgon är vardagen tillbaka igen. Lykkis har visserligen varit på dagis idag, hon har kommit in i en tonårs-fas igen med testing på exakt allt , så lite lek med kompisar och en paus från mamma & pappa var precis det hon behövde ;-)

När vi hämtade henne idag hade vi med oss mellis och sandleksaker så vi kunde stanna ute & njuta av vädret. Gud så härligt med sol! Sen hade vi ett ärende, ett möte som gav oss ett lättande besked. Så skönt! Det firade vi med lite gofika, för min del blev det Zero. Är inte så sugen på sötsaker på fastedagarna så det är liksom inga problem.









Kommentera här: