Veckan som gått.

 
Barnen sover, mannen spelar musik i lokalen och jag har precis betat av två inspelade avsnitt av "Housewifes of Beverly Hills". Av alla housewifarna är det mina absoluta favoriter och jag har tidsinställd inspelning 16.00 varje vardag och sen tittar jag på det när jag får tid. Jag älskar dom sönderopererade, rika, giriga, falska kvinnorna som kan skapa intriger om precis vad som helst! :-) Dom får mig att känna med all garanti hur jag INTE skulle bli om det skulle dimpa in några miljoner på kontot. Men bra tv gör dom onekligen.
 
Hur som. Den här veckan har gått snabbt, ungefär som alltid med andra ord. I tisdags hade vi en överraskningsfika för min kära mor hemma hos henne. Hon fyller ju femtio om prick en vecka & så länge jag har känt henne (förmodligen hela hennes liv egentligen) så har hon alltid varit fascinerad av delfiner. Hon har alltid drömt om att få bada och gosa med delfiner. Så i present av familjen fick hon en dag i temat delfiner på Kolmården och så även hoppa i bassängen med dom, klappa på dom och hänga med dom. Idag var hon där och hon var så nöjd över dagen - känns fantastiskt att det blev precis som hon ville :-) Pappa följde med och fick vid ett tillfälle gå själv på djurparken, och då menar jag själv. För just idag var den stängd - hur coolt är inte det då? Annars förknippar man ju djurparker oftast med trängsel eller skrikiga barn, men han var helt solo med elefanterna ( avis), tigrarna, noshörningarna os.v... Så han fick sig nog också en upplevelse må jag tro :-)
 
Imorgon ska jag och Sara bjuda ut henne på lite galejj. Bara vi tjejor, äta gott och dricka gott. Ska bli så roligt <3
Och nästa lördag är det ju 50-års fest för släkt och vänner. Det ska också bli roligt! Vet dock inte vad jag ska ha på mig ännu, nästan lite panik men har bestämt mig för att inte få panik ännu. På söndag åker vi till skärholmen så får jag se om jag hittar något där. Beställde ju en klänning från Bubbleroom, men lät den åka tillbaka då jag vet med mig själv att jag både vill och måste prova ett klädesplagg för lite speciella tillställningar. Dessutom var den utan axelband, jag har en stor byst så då vet jag med all säkerhet att jag måste prova den och att jag behöver lite extra stöd vilket den inte gav. Har däremot sett en annan klänning på H&M som är utan axelband men som har bygel och stöd, den funderar jag på att prova om jag hittar. Ja, nu skenade jag iväg....Mycket det här med klänningar och en garderob med kläder fast man aldrig har något att sätta på sig. Märkligt ;-)
 
Idag hade fisan lite firande på dagis. Det var "förskolans dag" och det var ballonger och flaggor på gården. Sen hade dom "Bergviksloppet" och i år sprang hon minsann två varv bara för att hon kunde såklart ;-) En fin liten medalj fick hon också som hon var så stolt över. Sen bjöds det på glass och annat skoj för barnen, och när vi föräldrar kom och hälsade på var det öppet hus, ansiktsmålning, vanlig målning, fika och andra aktiviteter. Himla mysigt och även om det emellanåt blåste lite kyligt, hade dom tur med vädret. Det var en väldans glad och mycket trött liten tös som pladdrade på hela vägen hem sen på eftermiddagen :-) Och Liam var också nöjd kan ni tro som fick springa omkring bäst tusan han ville på dagis idag, och dessutom äta kakor! Oj oj, vilken dag ;-)
 
 
 
Och apropå vädret, har ni hört att det ska bli fint väder framöver nu? Sol och flera flera plusgrader! I'm so happy! :-) Det innebär utelek både förmiddagar och mellis utomhus även eftermiddagar efter dagishämtning. Jag älskar sommaren, spring i både barn och vuxna. Livet blir så mycket enklare & det är så mycket roligare allting framför allt.
 
Liam har ju börjat gå massor nu, äntligen. Gått inne har han ju gjort ett bra tag iof, han har ju tränat och tränat som en liten tok och en morgon satt balansen där. Men utomhus har han ju inte varit fullt lika envis med, kanke för att han inte har fått samma möjlighet såklart. Men sen nån vecka tillbaka har han för det mesta skippat vagnen när vi inte haft en tid att passa och nu är han duktig på att gå även i skor :-) Han bara tjuter och vill så gärna springa efter storasyster, men han är inte riktigt där ännu. Men han skrattar och man ser lyckan i hans ansikte att han kan ta sig fram - vart han vill och att han faktiskt ser världen från en annan nivå nu. Han går runt i sina små cirklar emellanåt, viker av vid gräset femtioelva gånger på vägen hem, sätter sig på gruset för att kolla på någon sten för att i nästa sekund ställa sig upp och gå vidare. Som sagt, man ska inte ha bråttom. Och det har vi ju sällan, lyxen med att vara föräldraledig ;-)
 
 
 
Träningen har gått bra den här veckan. Jag har ju blivit nyförälskad i crosstrainern. Hatade den förr och ställde mig bara på gåbandet, men nu när jag ändå är ute och promenixar så mycket så tycker jag att crosstrainern är fantastisk. Den tar verkligen på hela kroppen och träningsvärken jag legat inne med vissa dagar har varit guld.
MEN - jag har bestämt mig för att inte köra fastedagar under lingonveckan. Jag orkar inte det, så enkelt är det bara. Och när jag berättade det för mannen för en stund sedan sa han bara förvånat "Men hade inte du redan bestämt det?". Så förmodligen kände jag redan så förra månaden, men hade glömt bort det såklart. Energin ligger redan på minus dom här dagarna, den energin som jag har utöver för familjen och hemmet lägger jag på gymmet och då behöver jag fylla på med energi genom mat. Bra mat naturligtvis, jag undviker fortfarande kolhydrater i den mån att jag skippar pasta, potatis och ris. Och det tänker jag fortsätta med, alltid. Men inge kaloriräkning under lingonveckan i fortsättningen, alltså.
 
Idag hade jag skött mig exemplariskt tills på eftermiddagen då jag och barnen är ute på gården utanför mina föräldrar & dom kommer hem från Kolmården. Hungriga var dom och så fort dom pratade om mat började magen att kurra. Äh, jag bestämde mig för att äta mat! Mat mat mat! Det är liksom det enda som kretsar i mitt huvud den här veckan, mat och godis och chips och glass och allt annat skit det finns att stoppa i sig. Det blev iallafall grekiskt. Köpte kycklingspett med sallad och tzatsiki, älskar annars deras ris men var lite duktig iallafall.
Cola Zero har också räddat mig, som alltid.
 
Helgens planer är utgång imorgon, lite träning på lördag vilket jag hoppas att jag kommer orka, och skärholmen på söndag. Annars bara mys och slappande, som vi vill ha det! :-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: