Lördag med strålande solsken!

 
 
 Så var det lördag gott folk! Lördag och sommarvärme, en alldeles perfekt dag för ett 50-årskalas med andra ord! ;-) Barnen är lämnade hos farmor och mannen min ligger och vilar efter en tidig morgon med lilleman. Själv sov jag till halv elva idag igen, välbehövligt efter en stressad vecka! =)
 
Igår åkte vi ner på stan för att handla det sista inför idag. Jag köpte smink till mig, hårprodukter och strumpbyxor. Barnen fick nya sommarkläder, fattas bara sandaler till lilleman nu.
Sen var det bara hem o efter en timme kom Emelie hit för att fixa mina naglar. Hon håller på att utbilda sig till nagelteknolog (hoppas det var rätt titel) och behöver öva på folk. Så duktig är hon! Blev superfint och jag valde lite glitter som matchar klänningen :-) Om några veckor får hon definitivt sätta på nya naglar igen, superskoj att känna sig lite fin mellan blöjbytena ;-)
 
 
 
Igår kom barnen hem med en blomma till mig. En jätte fin rosa ros i en rosa korg, eftersom dom inte blir hämtade förrän imorgon erftermiddag hamnar ju Morsdag lite i skymundan i år. Lär nog inte vara den piggaste mamman i stan heller ;-) Så jag blev superglad och överraskad av deras lilla present <3 Mina små älsklingar.
 
 
 
 
Hade tänkt att träna lite yoga nu, men hoppar faktiskt över det. Har fått inflammation i höger handled (händer titt som tätt) och känns dumt att överanstränga den ännu mer så jag kanske får ännu mer ont. Har kört två pass i veckan och det är verkligen superskoj och jätte jobbigt! Har fått träningsvärk på ställen som jag inte ens visste om att jag hade. Haha. Laddade hem en sån grym app med träningsupplägg och videos på övningarna, dessutom läser jag mycket och följer "yoga folk" på Instagram för att få inspiration. På onsdag ska jag och JOhanna gå på yogaklass på sydpolen då hennes pappa jobbar som yogainstruktör. Superskoj! :-) Kommer definitivt att gå några gånger i månader framöver, är helt såld på yoga.
 
 
 
Nähe,  nu ska jag slänga i mig lite käk och börja göra mig iordning. Älskar att få göra iordning mig länge, långsamt och bara lyssna på bra musik och koppla av. Det är lyx för en småbarnsmamma ;-)
 
Hoppas att ni får en trevlig kväll!

Kommentera här: