Jäkla pollen!

Sen några veckor tillbaka har jag känt av pollen, extremt i år! Blir defintivt inte påverkad varje år och i år är det värst. Nåt år fick jag bricanyl för andningen, ett annat år fick jag problem med ögonen men i år har jag fått allt!
Mina ögon har kliat så linser har varit omöjligt ett tag och min optiker kunde se att det var allergi då jag provade ut glssögon. Jag vaknar på morgonen och det kliar i halsen så jag bara vill stoppa ner tosborsten och veva runt (nästan iallafall) & jag nyser emellanåt så jag blir tokig. Tar allergitabletter och dom hjälper en del iallsfall, men blir trött och känner mig allmänt hängig vissa dagar då det är påtagligt. Lykka och karln min är också påverkade, fisan som värst på morgnarna. Längtar tills det är förbi!

Tog mig iallafall ut på en pw idag, tanken var att jogga mestadels men det kunde jag glömma. (Har blivit så sugen på att springa sen baby blivit så oerhört duktig & springer längre än nånsin förr). Efter knappt en kilometer har jag svinont iw halsen och får knappt någon luft, varje inandning känns som jag har rakblad längst luftrören. Så promenerar bara istället och njuter av omgivningen, gick en jätte fin runda idag och dessutom var det solnedgång vilket såklart gjorde det extra fint.





Iförmiddags skjutsade baby oss till Cicci och killarna. Vi blev bjudna på lunch och hade en jätte mysig dag tillsammans. Lilleman blev trött och sov på uteplatsen en stund, Emelie och Agneta kom förbi och det var trevligt :-) Fisan fick nån släng av dramaqueen i sig ett tag och blev ledsen för ingenting, men efter att hennes pojkvän (Zache) spelat pajas för henne en bra stund och kämpat
med att få henne på bra humör igen, mjuknade hon upp. Den kärleken, den kärleken ;-)

En jätte mysig dag och det är alltid lika härligt att umgås <3





Kommentera här: