Bästaste humöret!

Idag mina vänner sov jag till halv elva! Halv elva - ni anar inte hur skönt och hur länge sedan det var. Oftast brukar jag ju be mina små komma in och väcka mig senast tio men ändå alltid vakna av mig själv halv tio. Dels för att gå till gymmet innan frukost och klockan drar iväg, men också för att vi brukar ha lite planer framåt eftermiddagen. Men med två lite krassliga barn ska vi inte ens åka och handla idag, så då tänkte jag passa på att sova ut ordentligt. Vilket jag alltså gjorde :-)

Med klarblå himmel och strålande sol struntade jag i gymmet och tog en pw istället. Joggade lite i skogen där det är mjukare underlag, får såna problem med knäna annars. Lite surt att jag inte har körkort alltid vid den här tidpunkten på året för jag hade gärna tagit bilen till spåren i tveta på lördagar. Men man får helt enkelt göra det bästa av situationen och gå/springa där det ändå funkar :-) Blev 6,14 km på 56 minuter - helt okej i gassande värme (klagar dock inte!).



I onsdags skrev jag ju att jag och Sara skulle bjuds ut min mamma på lite galejj som igår... Det var för att späda på lögnen lite extra. Det var nämligen så att mammas kollegor skulle kidnappa med henne till Söder och Koh Phangan för en helkväll :-) Hon blev både lurad och fick en tokrolig kväll med god mat och dryck - så det var ju fantastiskt roligt! :-)

Själv var jag hemma med familjen och hade fredagsmys. När barnen somnat spelade vi tv-spel, Supernintendo! Alltså hur roligt är inte det?! Och jag sopar banan med baby, är så grym på Mario! Vilken merit, va? haha ;-) Vi satt till tolv och spelade, tiden bara rusade iväg.




Igår på förmiddagen var vi ute på gården med Sara och Scott. Vädret var ju fantastiskt, men på hemvägen började Lykka säga att hon var trött i benen och att det var jobbigt att gå...? Nånting som aldrig händer. Så tog tempen på henne när vi kom hem och den visade 38.9. Så det blev glass och Alfons resten av dagen för lillfisan.
Imorse hade hon 38.0 & även lillgosen var lite varm. Nu har dom klarat sig och varit friska länge, så blir dom risiga när sommaren äntligen kommer! Ironi, haha ;-) Nåja, förutom febern är det inget annat så hoppas det är snabbt övergående.





Kommentera här: