En helt vanlig torsdag.

Bakslag med lillfisans torrhet på nätterna. Efter två torra nätter blev det olyckor, och nu hoppas vi att det vänder igen annars får vi nog vänta ett tag till innan vi provar igen. Men det vore så tråkigt eftersom det var hon själv som ville den här gången och fortfarande vill. Jag frågade henne om hon ville ha blöja inatt, men hon sa ett bestämt nej på en gång. Har läst att det där är hormonellt så det är inget man kan påverka. Men hoppas hon är helt redo nu när hon verkligen vill, lilla gumman <3

Idag har vi donat lite här hemma. Vädret har ju varit under all kritik så någon större lust att vistas utomhus har inte funnits. När vi hämtat Lykkis förberedde jag en bulldeg medans barnen åt mellis, och sen bakade jag & Fisan medans lilleman vilade sin eftermiddagsnap. 
Det var så länge sen jag gjorde vanliga kanelbullar (fyra år sedan), men dom blev jätte goda och Fisan ville äta dom till kvällsmat. Haha. Kanske inte så snygga, men det är inte så noga :-)




Igår var vi ute och gick en promenad med Cicci & Valle. Blev drygt en mil för oss som även knatade hemåt när vi skiljts åt på stan. Lilleman var så ledsen då han bara sov i 20 minuter i vagnen och inte fick någon ro till att somna om. Så sällan han blir sådär ledsen. 




Idag var den en kvinna som köpte lillemans babysitter. Den fina blåa pingu sittern som han fick av sin farmor. Vi sålde även av våran ljuvliga Emmaljunga i vitt läder som vi köpte när han skulle komma till världen. Jag har älskat den vagnen & kan önska att vi hade ett enormt förråd så vi kunde spara allting. Det kan ju hända att det blir en tredje liten framöver. Men det var en mindre sittvagn vi behövde nu så vi sålde som sagt den andra och köpte den här.
Jag älskar den.

Idag har jag haft fastedag. Har inte ätit något märkvärdigt, provade en soppa från Knorr som mamma rekommenderade, den var jätte god. Annars har jag bara ätit knäckebröd med skinka och druckit citronvatten :-)
 I tisdags åt jag en röra med lite grönsaker, potatis och ägg.



På lördag blir det kalas för lilleman, annars är helgen lugn. Annat blir det nästa helg när jag ska slå klackarna i taket på lördag :-)


Kommentera här: