Tisdag, eller onsdag?

 
Man har ingen riktig koll på dagarna längre när man varit ledig såhär länge, vardagen hinner liksom suddas ut. Men, nu är den ju snart här igen.....(Snart sommar, snart semester!Tänk positivt.) Jag har iallafall haft känslan av att det är onsdag hela dagen, men det är bara tisdag - skönt det :-)
 
Lilleman sov oroligt inatt, låg och gnydde och pratade i sömnen. Nappen spottade han ut trots att jag var helt övertygad om att det var den han ville ha emellanåt. Han var inte vaken, men snuttandet brukar lugna han i alla lägen. Men icke. Nåja, jag somnade till slut efter att ha legat och lyssnat på han ett bra tag. Känns ju som att han ska vakna stup i kvarten när han låter så....Tänder på G, det fullkomligt exploderar i munnen på han nu. Stackaren. Btw, nu har han börjat ställa sig upp också. Eller alltså, han har gjort det två gånger so far men ändå. Det händer grejer med lillkorven :-)
 
 
 
Efter lunch åkte vi ner på stan allihopa. Jeffe behövde göra nytt pass (han är svensk medborgare, därför måste han göra det i Sverige. Nej, det går inte ens att göra det i Finland på Svenska ambassaden längre. konstigt va?) så ett besök hos polisen blev det bl.a Han kunde till slut ÄNDÅ inte göra ett pass här eftersom det behövdes lite papper från Skatteverket också, så imorgon får dom fortsätta med pass-görandet helt enkelt. Vi gick in i leksaksbutikerna och lät fisan kika runt lite. Ja, Liam också såklart. Han tycker också det är roligt att klämma och känna på grejorna. Lillan fick med sig två filmer hem som dom hade på extrapris. Nån prinsessfilm och Musse Pigg och hans gäng. Måste försöka hitta sysselsättning nu när vädret är värdelöst och hon tröttnar på leksakerna stundvis. Och måste jag se ett program till med "Dora utforskaren" eller "Sofia den första" så tror jag att jag skriker rakt ut. Haha!
 
Svängde förbi House Of Pain här i stan också för att fråga lite angående mina tatueringsplaner. Min svala på halsen ska ju bli av nu, inte uppe i stockholm som jag först tänkte utan här i stan. Jag är imponerad av både Calle och Pelle på HoP så det känns rätt att det blir där. Fick en priside' på en av tatueringarna, men svalan ska jag ta med mig bild på. Och den har jag ju på datorn så det är bara att printa ut, sen får jag boka tid lite längre fram så jag hinner spara ihop pengar. Längtar!
 
Efter en fika på stan åkte vi hem igen där jag fick slänga i mig lite i magen innan pappa kom och hämta upp mig och sen körde mig och mamma till gymmet.
Tränade överkropp idag med fria vikter och maskiner. Hoppade över konditionen då jag fick stressa i mig maten efter besöket på stan och kände mig helt uppsvälld i magen, haha. Men blev ett bra pass ändå och det är ju huvudsaken :-)
 
Hängde lite hemma hos mamma & pappa efter gymmet och kollade på tv och bara slappade. Sen gick jag hem till grabbarna som kollade på någon jääääätte intressant dokumentär (ironi, ironi. Min man kan kolla på en dokumentär om Stalins stortå och tycka den är intressant. Typ)
Nu har jag ätit lite kvarg och ska hoppa in i duschen, sen blir det sängen för min del. Imorgon ska vi till leklandet med barnen - roligt! :-)
 
 
 

Kommentera här: