2014.

Första inlägget för i år. 2014, ett helt nytt år framför oss. Spännande! :-) 2014 kommer ju inte i närheten att kunna slå förra året då älskade lilla Liam kom till världen, men jag har ändå en känsla av att det kommer att bli ett bra år! Och sen jag fick barn har ju tankarna kring vad som är viktigt ändrats en hel del - det enda som egentligen betyder något är ju att mina nära och kära får vara friska och lyckliga. Så länge vi har hälsan och varandra (hur klyschigt det än må låta), så spelar egentligen inte det andra någon roll :-)
 
Våran nyårsafton började med att jag fick en sån fin glittrig rosa ros av min man <3 Sen firades den hemma hos mina föräldrar. Det var bara dom och vi. Mamma hade dukat fint och som vanligt lagat den godaste maten. Det finns ingen som slår mammas mat, och att få rester med sig hem är rena rama lyxen! Hon hade gjort en 3-rätters med skagentoast (svampstuvning till mig) som förrätt, fläskfile' i ugn med salami & världens godaste sås & potatisgratäng, och till efterrätt var det choklad pannacotta. Vi var mätta och det var helt ljuvligt gott tyckte båda vi och barnen. Lykka fick se fyrverkerier tidigt på kvällen & hon blev helt fascinerad. Hon gick och lade sig mellan halv nio och nio, Liam gick och lade sig som vanligt vid sju. Att försöka hålla honom vaken längre är helt omöjligt och meningslöst för den delen, han är så liten fortfarande så han förstår ingenting av festligheterna (förutom att det bjuds på god mat då såklart för det är han ju snabb med att snappa upp ;-) Lykka förstår att det är fest och att vi firar, men att hålla henne vaken till tolv för att se fyrverkerier och skåla in det nya året känns inte snällt det heller. Både hon och Liam sov så gott när det smällde som värst, jag var orolig att dom skulle vakna och bli rädda - men ingen av dom märkte nånting. Resten av gänget stod på balkongen och skålade in det nya året i mammas nya fina glas och med Petters goda bubbel. Mycket fyrverkerier och en nyårskyss av min man gjorde 12-slaget sådär fint som det ska vara :-)
 
Igår blev vi barnlediga då barnen sov hos momme & moffa. Både jag och baby har känt oss så trötta ett tag efter en tuff period med Liam om nätterna och även en del dagtid. (Nu hoppas vi dock att det vänt). Han har varit frustrerad över saker han inte kunnat göra, han har varit inne i en utvecklingsfas och dessutom haft tänder på G. Så trots att han varit så trött så ögonen gått i kors har han bara sovit korta stunder dagtid och om nätterna oroligt. Ja, ni vet som det kan vara med barn. Nu har han fått två tänder till (sex stycken har ploppat upp nu), han har börjat röra sig ordentligt framåt, bakåt och överallt & han sover gott igen (peppar peppar).
 
Men att få en kväll för oss själva och bara andas lite var liksom det vi behövde, så än en gång är vi tacksamma att våra barn har momme och moffa som dom älskar att vara hos <3 Vi åkte och köpte godis, sen hoppade vi i mjukiskläderna och kollade klart på hela säsong tre av "Game Of Thrones" hela kvällen fram till natten. En av världens bästa serier btw! Imorse låg vi i sängen till halv tolv, sen drog vi och handlade och efter det gymmade vi tillsammans. Så himla roligt! :-)
Och när vi hämtade barnen vid halv tre sa jag till mannen att jag känner mig som en ny människa. Så full av energi efter att fått sova ut ordentligt och sen kicka igång kroppen med gymmet. Första gympasset för i år förresten, ett halvår kvar till sommaren och oj vad jag är laddad! :-)
 
 
 

Det här året ska jag försöka få till mitt bloggande ordentligt igen. Vet ni om att jag är inne på mitt FEMTE år med den här bloggen? Egentligen har jag haft den längre, men jag raderade faktiskt ett helt år (minst) när jag träffade mannen. För min egen skull, jag ville inte ha kvar en massa "skit" som ändå inte spelade någon roll. Folk jag dejtat o.sv Jag visste ju att där och då när han kom in i mitt liv var det som spelade någon roll och OM jag hade rätt ;-)
Måste styra upp datorn till att börja med så jag inte får dåndimpen varje gång jag ska sätta mig här. Det är mycket det som gör att jag bloggar från mobilen vilket gör att det blir ganska opersonligt och trist, tycker jag själv i alla fall. Jag får liksom bara med det viktigaste, inga tankar eller funderingar, känslor eller så. Det blir helt enkelt opersonligt. Men för stunden är mobilen den sista jag vill blogga från då jag råkade tappa den i trappen häromdagen... Hela skärmen är alltså i tusen bitar så att läsa bloggar, skriva os.v är ingen höjdare just nu ;-) Får stå ut ett tag till och laga den i slutet på månaden när vi har lite mer pengar. Man är ju inte stormrik efter jul och ledigheter direkt.
 
Fast, våran ledighet är ju inte slut ännu. Älskling börjar ju inte jobba förrän nästa måndag den 13:e, så härligt!
Ikväll är han nere i lokalen och spelar gura för första gången på tre veckor. Själv har jag på Petter i bakgrunden (tack för musiken), har tänt lite ljus och ätit kvarg. Imorgon får vi kanske besök i några dagar av baby's kusin hela vägen från Helsinki. Jeffrey har jag inte träffat sen innan Lykkis kom till världen och då söp han oss alla tre under bordet på hårdrocksbaren han jobbade på i Helsingfors! Oj, vilken kväll och vilka minnen (och minnesluckor). Haha!

Kommentera här: