Mitt i veckan.

 
Dom senaste två veckorna har jag liksom hoppat över tisdagen i huvudet och trott att det är onsdag... Men idag är det alltså onsdag och mitt i veckan, inget annat ;-)
 
Blev väckt av en alldeles ljuvlig odör 06.30 imorse. Lillkorven hade pruppat igenom både blöjan och pyjamasen, stackaren. Risig i magen som tusan med andra ord. Han har en förkylning också och ligger på 37.9 i temp emellanåt, jag tycker ju att det låter som tänder som krånglar eftersom han dessutom dregglar som en tok och biter helt hysterisk i allt han kommer åt. På överkäken har han ju bara tre tänder, dom två framtänderna och sen en på vänstersida. Den på högersida om framtänderna är svullen & har varit så länge, men kommer ju liksom aldrig igenom..!  Men - tänderna har ju lurat oss förr så det är säkert bara en vanlig förkylning. Det är i alla fall synd om honom & även nu när jag lade honom i sängen för sin förmiddagsvila tog det bara 10 minuter så var jag tvungen att byta igen.. Givetvis hade han somnat redan & sov så gott att han först inte vaknade när jag började böka med honom. Men, efter en stund blev han klarvaken och ligger där inne nu och låter som en bil & sjunger så glatt, fast han är så trött att han knappt orkar ha ögonen öppna.  Jag köpte faktiskt nyponsoppa efter dagislämning idag, för mycket välling är ju ingen höjdare när man är dålig i magen så jag tänkte att nyponsoppa kunde vara ett bra alternativ i alla fall. Han drack lite, tittade på flaskan & mig precis som att jag blivit dum i huvudet & fortsatte sen att dricka. Haha. Han älskar sin välling, men det verkar som att nyponsoppan får godkänt i alla fall ;-)
 
Lillfisan skulle till skogen direkt på morgonen då jag lämnade henne. Så hon var glad. Vi är själva ganska dåliga (eller väldigt dåliga) på att vistas i skogen trots att både jag och mannen älskar att vara där. Men när Liam har börjat att gå blir det lite lättare & då har vi sagt att vi ska börja gå till skogen ibland på helgerna, Lykka tycker ju djur och natur är så spännande, men att kånka runt på en vagn eller en 13-kilos lillkorv är liksom inget alternativ.
 
I eftermiddag blir det en pw igen. Jag gick en i måndags också, laddade upp inför gymmet men eftersom det var så fint väder så kände både mamma & jag att en pw satt mer på sin plats :-) Vi gick nästan 7 km på lite över en timme, så det var bra. Blir nog samma runda idag. Det får bli promenader den här veckan & sen tillbaka till gymmet nästa vecka igen.
 
Nu tror jag att lillprinsen har somnat, äntligen. Men han sover oroligt så han kan nog vakna när som helst igen. Hoppas att ni får en bra dag!
 
 

Kommentera här: