Just another day.

Vi går i rasande fart mot helgen & det gillas! Mer än vanligt. Åh, en helg med bara min man. Jag älskar mina barn (no shit sherlock), men att bara vara vi ibland är så behövligt och skönt :-) Och roligt! Jag älskar babys sällskap, finns ingen som kan få mig att skratta som han.

Idag har jag hängt med en annan rolig kille. Nämligen han: 

Ser ju inte sådär jätte rolig ut på bilden kanske, men han somnade på promenaden ner mot stan efter vi lämnat storasyster. Dock sov han inte tillräckligt länge utan vaknade när vi mötte Cicci & Valle på gågatan som var hurtiga och skulle ut och promenera. Liam vaknade strax innan sex(!) imorse så en längre nap en 30 minuter hade ju vart nåt... Men han var snäll ändå, han är ju ingen gnällig kille utan tyckte det var okej att shoppa med mamsen. (När han började gny mutade jag honom med smoothisar och majskrokar, då vart han nöjd igen). 
Lite skillnad att gå med han nu dock mot bara för några månader sen. Hans armar har vuxit med ungefär 1,5 meter och så fort jag inte såg smugglade han ner nåt i vagnen eller rev nåt längs vägen. Shorts, galgar och sminkborttagning var lite av grejer han kände att hans mamma tydligen behövde... Bästa var ju dock när det precis blir min tur i kassan på Ica och jag hinner precis sätta upp första varan på bandet då jag hör ett "Oj oj oj!" & en dunk. Då har han tänkt att sno med sig hela ställningen med "flygplans"-filmerna som var placerade strax innan kassorna. Sisodär 60 filmer. Varav x antal landar på golvet. Hela ställningen hade ramlat i golet om det inte vore för tantarantan bakom mig som ser allt och lyckas stoppa huliganen i tid ;-) "Men Gud så söt han är!" Utbrast hon trots allt, så han lyckades med andra ord charma även henne. Man kommer undan med det mesta när man har två stora snälla blåa ögon och ett underbart leende med ett fåtal tänder ;-)

Han fick en cool mössa, två par tumvantar och en kofta med döskallar. Lykkis fick ett par svarta tights med glansiga Mimmi-huvuden på knäna och en Mimmi-klänning + påfyllnad av toffsar (dom äter tydligen toffsar och hårspännen på dagis). 
Jag köpte penkjolen med hängslen från H&M som jag trånat efter och lite smink. Sen tog vi Apoteket och lite andra ärenden också. Efter nån timme var vi knappast ensamma på stan, löning och bokrea.
Vi tog bussen hem vid halv ett. 

Baby var hemma idag också (manliga förkylningar you know, höhö) så jag kunde gå själv och hämta Fisan från dagis. Mys! Dom var ute och lekte när jag kom så hon var alldeles rosig och go om kinderna. Inte så mycket barn på avdelningen nu p.ga sportlov så dom hade haft disco imorse och myst till det ordentligt. Hon hade mycket att berätta med andra ord :-)

Nu ska jag läsa lite. Påbörjade en bok i slutet av graviditeten med Liam som heter "Livet efter dig", men sen kom en 4,6 kg tjockiskorv som krävde min energi så den blev liksom bortglömd. Nu är jag inne på slutet och fy fan vad bra den är... Vill liksom inte läsa slut den! 

Imorgon bitti ska jag möta upp Cicci för en pw efter dagis. Äntligen får vi till det! Efter VECKOR av sjukdomar och annat som kommit emellan, nu hoppas jag att vi får rutin på det här :-)

(Lykkas klänning)
(Min kjol. Den satt som en smäck! :-)

(Liams nya mössa)


Kommentera här: