5 år & bacilluskan.

 
I fredags hade jag och min man varit tillsammans i fem år. Det var då fem år sedan jag satte min på pendeln in till Haninge för att möta upp en vän jag inte sett på tio år. Tänk om jag bara visste.... tänk om jag bara visste att min liv skulle förändras för gott efter den kvällen. Jag åkte hem två dagar senare, sen kom han till mig helgen efter och åkte aldrig hem igen. Sa upp lägenheten i Haninge och flyttade in i min lilla etta. Nu sitter vi här i våran trea tillsammans med våra två underbara barn, vi är gifta & klarar både motgångar och medgångar tillsammans. Han äger hela mitt hjärta & jag älskar honom mer än ord någonsin kan beskriva <3
 

Baby åkte på bacilluskan i fredags så han har mest legat och tagit det lugnt hela helgen. Kan ju inte påstå att jag och barnen har varit wild and crazy heller direkt, men dom spenderade några timmar med sin farmor i lördags och jag passade på att ta en pw i solen med mamma. Så härligt med sol! Åh, så gott det gör för både kropp och knopp.

På kvällen tittade vi på melodifestivalen. Baby var sjuk som sagt och jag var helt slut, så det blev en ovanligt tidig lördag. Lilleman sov hela natten utan att göra ett enda litet ljud ifrån sig, vaknade sju och var glad och pigg som en lärka! Stod upp och vinkade när jag tände lampan, så otroligt go <3
 

Vi spenderade förmiddagen utomhus, solen sken ju lite idag också så vi passade på. När vi varit ute någon timme kom barnens farmor och joinade oss. Vi åkte rutchkana, linbana och gungade. Sen gick vi hem och lagade lunch och vilade.
Jag och lillgosan strosade till affären på eftermiddagen och sen bakade vi cupcakes. Choklad såklart, fattas bara annat ;-) Eftersom moffa också fått lite av bacilluskan strosade vi hem till momme & moffa och lämnade några krya-på-dig-muffins. Lykkis älskar att ge saker till människor hon tycker om, hon vill gärna säga "Grattis på födelsedagen" i samband med det också (tänker alltid på den goa tjocka lilla musen i Askungen som utropar "ha den äran"! vid helt fel tillfälle) när hon gör så, haha.
Så mysigt att göra saker själv med gosan ibland, och hon älskar att baka. Det bästa är ju som vanligt att slicka rent skålarna och skedarna. Nu får hon dock dela med sig till lillebror som gapar stort så fort han ser något som ska in i munnen.
 
Måndag imorgon, ny vecka. Baby stannar hemma imorgon och kurerar sig. Vore så tråkigt om han vore sjuk nästa helg när vi har planer som vi ser fram emot.

Kommentera här: