Bröllopsdag, soffbyte & blöjfri.

 
 Hallå gott folk!
 

Valde att ta bort mobilanpassad bloggsida, det blev så rörigt när man läste från luren då...? Även fast jag skriver som vanligt med styckindelning os.v så blev allt en enda stor röra när jag skrev från datorn. Känns som att blogg.se kanske borde fixa till det innan dom erbjuder en sån grej, eller så är det bara på min design det blir så. Hur som haver...
 
Tisdag idag, igår var det den 25:e Augusti vilket innebär våran bröllopsdag <3 Pappersbröllop i år, d.sv två år sedan vi sa "ja" den där soliga lördagen framför våran stora familj. Jag var så pirrig i magen innan, fjärilar precis överallt. Hade bestämt mig för att INTE gråta, men det räckte med att prästen (som för övrigt var helt underbar) sade några fina ord från hjärtat så började jag gråta. Haha. Borde känna mig själv vid det här laget, jag gråter ju åt allt ;-)
I två år har han nu varit min make & ibland känns det som 22 år, ibland känns det som 2 månader. Men känslan att vara gift med sin stora kärlek är speciell & fantastisk - man är ett team. Man är ett VI på riktigt. 
 
 
 
Lilleman ligger & sover nu och fisan är på dagis som vanligt. Vilken enorm lust man har att gå utanför dörren på morgonen och lämna henne när regnet står som spön i backen...Ugh! Men det är väl bara att vänja sig, vi går ju mot dom tiderna nu då vi lär se mer regn än sol.
 
Innan sommaren försökte vi ju få fisan blöjfri på nätterna. Det gick sådär. Hon var inte helt redo ännu & det skedde mer olyckor än icke olyckor. Vilket resluterade i att både hon & vi sov dåligt, så vi lade ner det hela då. Men nu under sommaren har blöjan varit snustorr i stort sett varje morgon.
Så i samband med dagisstarten frågade vi henne om hon ville sova utan blöja, och hon var på direkt. Och nu har det gått snart en vecka utan en enda olycka! :-) Och det bästa är att hon inte ens verkar reflektera över att hon vaknar på morgonen utan att ha kissat, eller utan att ha en blöja på sig. Dom första två nätterna var hon stolt som en tupp, men nu tänker hon inte ens på det. Och vi behöver inte väcka henne varken på natten eller tidig morgon för att sätta henne på toan, vi ställer in en potta - det är allt. Den har hon inte ens använt, men det är ändå en trygghet för henne att ha den där & bara kunna tända lampan om det behövs. 
Det bara blev naturligt den här gången, så visst är det så att man får ta det i deras takt och att man märker tydligt när barnet är redo. Så har det mesta varit med fisan iallafall. Så nu vågar jag nog säga att vi har en HELT blöjfri liten dam här hemma & jag kan inte vara stoltare <3 (Även om det känns lite vemodigt såklart, det innebär ju faktiskt också att hon är stora tjejen nu...min lilla gumsa).
 
 
Igår hjälpte pappa oss att göra ett soffbyte med ett par här i stan. Så nu har vi två vita (en trea & en tvåa) Ektorp soffor istället för våran enormt stora divansoffa. Och vi är så nöjda med bytet, dom är i superfint skick & kommer passa så bra i nya lägenheten! Dom plus en vit fåtölj kommer bli super :-) Och helt plötsligt blev vardagsrummet mycket större. Vill dock kasta vardagsrumsbordet & mattan på en gång och köpa nytt, men allt händer ju inte på en gång...Nånting jag måste lära mig. Men ett vitt runt bord har vi spanat in från JYSK iallafall, så det blir det nog.
Killen som bor i våran blivande lägenhet är riktigt skum & svarar bara när det behagar honom. Vi bestämde att vi skulle få komma o kolla på lägenheten en gång till nu i helgen som var, men då svarade han inte på sms eller när jag ringde. Så antar att vi inte kommer få se den igen förrän vi flyttar in - lite surt måste jag säga. Jag vill gärna planera lite i huvudet, men får försöka göra det med det jag minns av den. Nåja, vi flyttar ju snart. Har jag sagt att jag längtar...? ;-)
 
Idag kör jag min första fastedag efter semestern. Nu är ju tjejveckan slut & jag har mer energi så det passar bra med en start idag. Åt några köttbullar till lunch med Liam & nu dricker jag en massa vatten. Till middag blir det köttsoppa som vanligt, den är både svingod och mättande med endast 100 kalorier. Tummen upp!
Igår var jag ute och sprang med mamma. Kan nog säga att vi sprang eftersom det faktiskt var det vi gjorde mest dom tre varven runt Scania sjön :-) Försöker lära mig att springa, har svårt att hitta ett bra tempo men igår när jag tänkte på just tempot gick det förvånansvärt bra! Riktigt roligt & något jag kommer försöka satsa lite mer på under hösten. 
 
Nu ska jag försöka vila en liten stund också medans prutten sover. Världens goaste lilla prutt <3
 
 
(Igår var vi på biblioteket igen, något som båda barnen uppskattar. Lämna & låna nya, få välja helt själv & ha ett eget kort där det står "Lykka" på är häftigt tycker skruttan. Och för oss är det ju SÅ skönt med lite nya böcker med jämna mellanrum att läsa på kvällarna ;-)
 
 
 

Kommentera här: