Back with a bang!

Vardagen kom tillbaka med besked må jag säga. Liam vaknar redan halv sju (det var ju iof tur eftersom mannen fortfarande låg & snarkade bredvid mig då, försovning första dagen - haha), & var på ett jäkla humör. Han drömde nånting tokigt & bara skrek utan att vilja bli tröstad. Så höll han på till och från tills vi klev upp 45 minuter senare. Lykkis vaknar och har bestämt sig för att leverpastej helt plötsligt inte är gott och vägrar äta upp smörgåsen, hon som annars skulle kunna leva på just smörgåsar & älskar leverpastej. Allt skulle ifrågasättas, sägas emot & tjaffsas om - helt perfekt måndag med andra ord... Dessutom vaknade jag inatt vid halv ett av en fruktansvärd värk i båda mina handleder och underarmar. Jag kände igår kväll redan hur det smög sig på men tänkte att det säkert går över efter natten. Men istället blev det värre & jag var tvungen att smyga upp och försöka hitta en Ipren någonstans, visste nämligen att dom var helt slut i medecinlådan i köket. Känner hur paniken kryper på eftersom det gör så in i h-vetes ont & Voltarenen som jag smörjde på hjälpte inte ett jota. Och när jag står där och rotar runt i varje vrå av lägenheten, kommer mensen igång. Tack för den! Så det var bara att hoppa in i duschen. När baby kommer upp för att fråga hur det är börjar jag gråta, det gör så fruktansvärt ont. Känns som att hela underarmarna brinner & värre blev det när jag låg ner, vet inte om det hade något med trycket att göra. Hittar till slut en Ipren i min skinnjacka som jag inte använt sen i våras (kanske finns en gud trots allt) och efter 30 minuter känner jag hur den tar bort udden från värken och lyckas somna framför tv:n. Så att baby försov sig var inte så konstigt & att jag hade ont är kanske inte heller så konstigt. Barnen var en sväng hos farmor igår så jag & baby kunde gå och träna tillsammans på gymmet. Dom har ju flyttat till moraberg nu, bakom Willys i Friskis & Svettis gamla lokaler & jösses så bra det blivit! Så stort och fräscht. Hur som, vi tränade rygg & sen körde vi 30 minuter på crosstrainern. PLUS boxning inne i boxningsrummet....Och jag med mina svaga handleder reagerar alltså med att få sån sjuk värk efteråt. Jag brukar få värk & problem när jag gör armhävningar eller vissa övningar i yogan. Men inte hade jag en tanke på att boxning kunde påverka så jävligt. Ingen mer boxning för mig alltså. Går på Ipren idag också, det värker i hela armpartiet annars, från axlarna och neråt. Visst gnäller jag? Haha. Här kommer vardagen tillbaka och så också gnället, tydligen. Skämt å sido, har ont och måste få berätta det såklart. Men ska till gymmet i eftermiddag ändå, träna ben och röv. Skönt att vara igång igen efter semestern då det slinkit ner en & annan glass, öl, vinglas, choklad, bearneisesås & annat smarrigt. Oj, så jag njutit! :-) Vet inte hur mycket jag gått upp och bryr mig inte heller faktiskt, det är nog inte så farligt. Känner dock att jag borde ha tränat lite mer under sommaren mer än promenader här och där och några Friskis pass i parken - men nu är jag igång igen och det är huvudsaken. Kommer dock inte känna mig mindre pluffsig förrän mensveckan är förbi och det är ju lite trist, men sånt är livet. Ska passa på att vila ögonen en stund nu medans barnen sover & det är lugnt.

Kommentera här: