Lycklig tjej.

Det var en glad liten tös med spring i benen som blev lämnad på dagis idag efter att varit hemma en vecka. Till råga på allt så skulle dom ha äventyrsdag/fest och hade dragit för varenda persienn när vi kommer upp på gården så ingen skulle kunna kika in. Inomhus var det mörkt & jag kikade in i det första rummet och där hade dom hängt ett draperi och gjort allt så hemlighetsfullt. Oj vad Fisan tyckte det var spännande ;-) Dom hade samling med fruktstund & det var en glad tjej som vinkade hejdå åt mig och lillebror. Ska bli roligt att höra hur dagen varit sen när jag hämtar henne igen!

Har bestämt mig för att hoppa över träningen den här veckan helt & bara låta kroppen vila, sova & varva ner. Har ju mått så dåligt efter Fammos bortgång att jag kände att det var det bästa.
Men solen skiner ju och det är klarblå himmel, så en liten promenad med lilleman fick det bli :-) 
Har fastedag idag också så det är skönt att kicka igång förbränningen lite extra!


Igår följde jag med mina föräldrar till landet. Vi fikade inne hos faster och Chrille & sen gick vi in till Fammos hus. Det var så otroligt märkligt att gå där inne & först blev jag ledsen, alla hennes grejer är precis där dom alltid varit. Hennes nattlinne hängde på kroken i badrummet & hennes tidningar var på pallen bredvid hennes favoritfåtölj. 
Det kändes som att hon skulle komma & sätta på kaffebryggaren när som helst & fråga hur det var med barnen... Man får en liten käftsmäll då & då när det verkligen kommer över en att hon är borta.
Vi var där inne ganska länge & satt och pratade allihopa. Lite mysigt ändå.
Jag är så tacksam som fick med mig gardiner & dukar till köket som jag håller på att tvätta nu. Och även en stor kastrull (perfekt till korvsoppa!) & en gryta. Roligt att få saker som man faktiskt använder & inte minnessaker som bara blir ståendes. 

Nu vilar liam, ska oassa på att göra detsamma. 



Kommentera här: