Äntligen helg!

Nu ligger båda barnen och vilar, när baby kommer hem är det äntligen helg på riktigt <3

Meningen var att jag & barnen skulle åka till Torekällberget idag igen med Cicci & grabbarna. Men Fisan både nös, hosta och var igentäppt när hon vaknade (och lilleman var hel slut efter en katastrofalt dålig natt), så det kändes bara helt fel. Miljön är ju den sämsta om det är, vad vi tror det är, pollen för fisans del. Så en tur på stan fick det bli för lite nässpray bl.a.

Barnen har igenting emot stan, Lykkis är ju typiskt tjej och tycker t.om det är skoj att shoppa. Liam är lugn så länge han har en leksak, givetvis glömde jag ta med mig nånting så efter nån timme på stan blev det ett besök på leksaksbutiken och prutten blev en liten bil rikare ;-) Fisan fick såpbubblor i samma veva, måste vara rättvist såklart.

Vi hoppade på studsmattan på gågatan och Liam blev som tokig. Han ville inte gå därifrån! Men jag har definitivt ingen ork att stå och hoppa med honom lika länge som Fisan hoppar, så han fick gå därifrån efter en stund och försökte envist krypa tillbaka. Då kände jag för första gången (efter att han redan krypit i typ alla butiker och gjort sig svart på kläder och händer), att nu jäklar ska han börja knata! Han går inomhus, men har inte visat något intresse ute. Och det är tungt att bära honom och han vill såklart inte sitta i vagnen för jämnan, så vi gick in till Din Sko för att mäta fötterna när jag kände att jag fick nog. Och upp två storlekar (!) skulle vi visst, så ett par nya snygga skor fick han med sig och nu hoppas vi att han börjar ta sig framåt gåendes, för min ryggs skull framför allt ;-)

Storebror och Sara kom förbi, lämnade åkband och inträde till grönan på söndag. Lyx, eller vad? Så tacksam o längtar så mycket! Framför allt för Lykkas skull. Visade en video på Youtube igår från grönan, en reklamfilm, så hon kanske minns lite från förra årets besök. Men det verkar inte så. Men vad gör det? Hon kommer tycka det är desto roligare i år och hon pekade på filmen på alla karuseller och skrek att hon minsann ska åka allt! Haha <3

Efter några timmar på stan kom vi hem och åt mat, nu sover dom som sagt och jag ska också blunda en stund. 
Baby skulle förbi IKEA på vägen hem, köpa en ny madrass och en ny rullgardin till fisans rum. Den gick sönder för nån dag sen. 









Kommentera här: