Ikea.


I förrgår var vi på IKEA.
"Jag ska bara köpa blockljus, värmeljus & barnsäkra prylar älskling!" var mina ord till baby när jag pratade med han i telefonen strax innan vi åkte iväg. Jomen tjena.... Två timmar senare hade jag fyllt en kundvagn! Haha. IKEA är livsfarligt, iallafall för kontot ;-) Men jag anser som så att det jag köper nu är ändå sånt som vi kommer att behöva köpa sen när vi flyttat, och det är ju bra mycket bättre att köpa saker pö om pö än att behöva öppna hela kontot samma månad vi flyttar. Visst? Precis!

Jag handlade givetvis mest till Lykkis & hennes blivande rum. Jag skulle kunna köpa varenda rosa pryl jag hittar, jag älskar rosa! "Det kommer att vara som att kliva in i en stor rosa, fluffig dröm när man klivet in i Lykkas rum", sa Lina i måndags när hon var här. Men jag ska verkligen försöka att inte överdriva ;-) Rosa & vitt ska det vara, det vita får liksom väga upp lite så att det inte ser ut som att någon har spytt ut rosa när man öppnar dörren.

Till oss köpte jag en ny badrumsmatta, en ny tv-bänk, värmeljus, blockljus i vitt & lila (till vardagsrummet), handdukar, toaborste, vinglas & ölglas.
Till Lykka köpte jag en matta, en sänghimmel, tavelramar i rosa & vitt, förvaring till hennes leksaker & gardiner.
Lite fanns det på deras hemsida, men inte allt.










Och våran nya tv-bänk:


Vi har ju lack-serien i brunsvart i vardagsrummet så den tv-bänken kommer att göra sig kanon! :-) Men vi har inte packat upp den, utan det får bli när vi flyttat. Varför kan det inte bli december typ nu? Åh, vad jag längtar!

Kommentera här: