5 månader & 1 dag.


5 månader& 1 dag - så gammal är Lykka idag & så gammal är hon även när hon lärde sig att sitta alldeles själv! För så är det, nu kan skruttan sitta & leka för sig själv. Hon har hittat balansen och gör det om & om igen ifall hon känner att hon är på väg att falla åt något håll. Hon sitter helt enkelt & jag är (återigen) så stolt att jag spricker! :-) Och det handlar inte om någon minut hit & dit som det gjort tidigare, utan det handlar om att verkligen kunna sitta själv. Jag skrev ju i helgen att jag trodde att hon snart skulle klara det själv, men att det skulle gå fort trodde jag inte. Duktiga duktiga tjej! <3

Idag har vi tillbringat dagen hemma hos mina föräldrar eftersom gubbarna varit här & faktiskt gjort sitt jobb. (Yey!) Men det ser ändå ut som att dom har nåt litet kvar att göra bakom ett av emelentet, dom har liksom missat att måla där så det ser förjävligt ut. Men kommer dom imorgon får vi hoppas på att vi åkt ner på stan redan, vi ska nämligan möta Desi där nere halv elva :-)

Dagen har bestått av att sitta, haha. Sitta & leka, både inomhus & på balkongen där jag suttit och stekt hela dagen med sällskap av lillan, såklart. Hon har suttit på ett täcke med sina leksaker & njutit, ätit majskrokar & bara varit glad. Förutom när hon förvandlades till en lila demon ett tag & blev övertrött, då vart det bums i säng & sen var hon sitt glada jag igen. Mamma kom hem som vanligt vid fyra & för drygt en timme sen var vi hemma. Nu sover skruttfia så gott, och det tror jag det... Helt galet vad hon lär sig grejer! :-)
Vi får dock hoppas att den här natten blir bättre än inatt då hon sov oroligt. Men så kan det ju också bli, för mycket intryck os.v kan göra att hon sover lätt och vaknar av att nappen åkt ut t.ex. Så inatt fick jag springa fram å tillbaka till sängen och vända på henne, stoppa i nappen, dra upp henne (hon låg tvärs över sängen flera gånger) och det resulterade givetvis i att min sömn blev ganska obefintlig. Men å andra sidan har jag slappat hela dagen & njutit på balkongen, så det har inte gått någon nöd på mig :-)

Igår blev jag bortskämd, på riktigt. Jag & skruttfia åkte ut på landet till min farmor med mina föräldrar för att lämna en Morsdag-blomma. När vi kom hem, lagom tills lillan skulle sova, hade min karl gjort iordning middag och hällt upp vin åt mig. Efter middagen tappade han upp ett bubbelbad, tände levande ljus i badrummet & satte på lugn och skön musik. Efter det fick jag en helkroppsmassage - så man kan säga att jag var riktigt avslappnad när det var dags att sova ;-) Tack min älskling! <3 Du är bäst.

Nu ska jag faktiskt vara lite snäll mot honom & göra iordning lite mat så att han får en matlåda imorgon som består av något annat än tonfisk. Det är nämligen det som det blir ifall han gör själv, snart ser han väl ut som en tonfisk ;-)



Majskrok är en ny upptäckt, och lite skeptisk är jag emellanåt ;-)


<3


Så duktig, mammas tjej!



Kommentera här: