Braig Måndag.


Måndagar som annars brukar vara ganska trista, blev idag riktigt skön & härlig! Förmodligen har vädret en hel del med det att göra och jag klagar inte :-)

Vi väntade med att gå ner på stan till eftermiddagen, och istället spenderade vi förmiddagen ute på gräset där vi även åt lunch - Lykka & jag. Hon satt & lekte med sina leksaker på filten i skuggan, och jag satt på samma filt men i solen och bara njöt. Två gånger tappade hon balansen när hon lekte & ramlade bakåt rakt ner på gräset, men inte ett ljud sa hon. Hon såg mest irriterad ut att leken avbrutits och var snabbt igång med att tugga på skorna igen (ja, idag var dom roligare än alla leksaker tillsammans).

På eftermiddagen knatade vi ner till stan där vi hann shoppa lite inne på Lindex innan vi mötte upp baby. Jag köpte en svart kofta & en kjol åt mig själv, så tjusigt så. Sen skulle vi äta, men i samma sekund möter vi mina föräldrar så efter att ha kikat lite inne på Indiska där jag köpte två par leggins åt mig, åkte vi upp till Skärholmen allihopa för att äta middag. Det blev thai för mig, sushi för baby & kalkon för lillan ;-) Även där shoppade vi lite åt hela familjen, kan visa imorgon vad vi köpt.

När vi kom hem fick Lykka välling & sen somnade hon så fort hon la huvudet på kudden, nu hoppas vi på en bra natt med mycket sömn eftersom vi som sagt ska till Eskilstuna imorgon. Ska bli riktigt roligt att träffa Joakim igen, har saknat den gamle tokfan & förväntar mig mycket skratt som vanligt :-)

Just det, har ju glömt att berätta att vi numera lagt undan Lykkas babysitter. Det är lite sorgset samtidigt som det givetvis är precis så det ska vara, hon växer ur sina saker & tycker inte alls att det är lika roligt längre. Och i det här fallet behöver hon ju inte babysittern längre, damen sitter ju alltid själver. Dessutom har hon börjat med välling & den tycker hon riktigt mycket om! :-) Och flaskan får hon bara på kvällen innan läggdags och på natten när hon vaknar, annars är det riktig mat som gäller. Frukost, lunch, mellis & kvällsmål. Våran älskade stora tjej - om två dagar blir hon ett halvår. Blir vi också äldre hela tiden? Jösses, snart börjar dom gråa hårstråna synas ;-)

Lite bilder från midsommar nu då.















1 Carro:

skriven

Tack för tipsen! :) Jag älskar grekisk mat! Men sist vi var ute & åt så var det just grekiskt mat, så vi får se om vi väljer något annat! Grönan har vi funderat på också, men som sagt, vi får se :)

Kommentera här: