Succe'.


Igår kom paketet från Br-leksaker med Lykkas nya sängmobil, skallra & barnvagnshänge. Och nu på förmiddagen tänkte jag att jag skulle testa något nytt... Jag la ner henne i spjälsängen för att sova istället för vagnen (som hon annars älskar), men där vaknar hon titt som tätt och vill gärna att man ska köra vagnen fram å tillbaka. Men så tänkte jag att det vore ju toppen om den nya sängmobilen får henne att somna i sängen & dra på trissor (!) - det fungerade! :-) En snuttefilt, en napp & en sängmobil som spelar samma melodi etttusenniohundrasextiotio ggr så var saken klart! Nu ligger hon & sover så sött där inne och ingen är gladare än jag. Ett stort tack till Br-leksaker med andra ord! ;-)

Idag är det min & baby's kväll. Ska bli så mysigt att gå ut & äta, bara han & jag. Bara få vara.
Folk har så mycket åsikter om att lämna bort sina barn & gå ut en kväll, att det skulle vara fel os.v & i ärlighetens namn förstår jag mig inte på dom och jag tycker lite synd om dom. Man slutar inte existera som människor, som ett par, som kvinna & man bara för att man blir föräldrar! När man får barn kan man däremot behöva påminnas om just det, att man faktiskt är han & jag också. Och inte bara jag, barnet & han. För att orka vara bra föräldrar gäller det att ta vara på varandra & inte glömma bort varandra i blöjbyten, barnaskrik, nattande & jollrande.
Min relation med min fästman är den viktigaste jag har & jag tänker ta vara på den. Jag har tänkt att leva ihop med honom resten av mitt liv & vi har inga planer på att bli ett av dom paren som inte klarar av småbarnsåren utan går skilda vägar innen barnet fyllt två.
Men jag förstår att dom gör det ifall dom inte tagit vara på varandra, visat varandra uppskattning & tillbringat en kväll då & då tillsammans ensamma.

Nu ska jag sätta på mig lite smink & göra mig iordning, blir så lätt att jag fastnar här när lillan väl sover. Någon som känner igen sig? ;-)

Ha en underbar fredag! I know I will.


Du & jag, älskling. Alltid.
1 Linda:

skriven

Ha det underbart ute! Jag längtar tills jag och Andreas kan hitta på något vi med, som sagt det gäller att ta vara på tiden man har tillsammans och vårda kärleken:)



Kram på er!

Kommentera här: