Rubrik va' det ja.


Den här måndagen sprang iväg! Har dock fått en massa gjort så jag klagar inte. Imorse tränade jag, hade inte jätte mycket motivation till att lägga mig på golvet här hemma när vi trots allt ska till gymmet imorgon, men jag gjorde det ändå. Och man är ju alltid lika nöjd efteråt :) Sen färgade jag håret, riktigt skönt att bli av med den där utväxten. Som knappt såg ut som en utväxt längre, utan hela håret var i stort sett mörkblont/råttfärgat förutom topparna. Det var så längesen jag färgade det, avsiktligt. Det sliter så mycket på håret så att ta en paus från blonderingen nån månad skadar inte.
Efter det åkte jag & storhandlade med farsgubben på Willys. Skönt att fylla på skåpen lite & med bara nyttiga varor dessutom! Köpte så mycket frukt att det inte får plats i våran gigantiska fruktskål, bara fullkornspasta & ris, kyckling m.m. När jag kom hem mailade jag min handläggare på AF för att meddela att jag börjat jobba lite smått, men vill ändå boka in ett möte med henne angående utbildning. Och slutligen gjorde jag middag - kycklinggryta med ris. Så gott! Nu sitter jag här riktigt mätt & belåten med "Vänner" på i bakgrunden, och baby är i köket och diskar.

Blev ingen fotografering idag, men vi var ändå nere på stan igår & kikade lite i affärer. Köpte mig en jätte fin tunika & baby köpte ett par jeans åt sig själv, riktigt läckra! Sanna Nielsen uppträdde på gågatan så vi stannade till och lyssnade lite. Fick rysningar genom kroppen när hon sjöng "Empty Room", hennes röst går inte av för hackor.

I lördags var vi båda sega, så det blev filmtittande hela dagen (varvat med snarkningar) nerbäddade på soffan. Vi såg "Boondock Saints II" & den var totalt värdelös. Inte ens sevärd. Sorgligt med tanke på att ettan är helt fantastisk!
Sen tittade vi på "2012" & den var väl okej, men inte mer än så. Man var fanimej stressad från att filmen började till att den var slut. Och det var en typisk USA-räddar-världen-film (fast här räddar dom inte världen, utan hela mänskligheten). Nästan så att man spyr litegranna.
I fredags åt vi tacos & drack några öl. Sen ringde mina föräldrar och frågade om vi ville åka ner på stan & dricka nån öl tillsammans med dom, så det gjorde vi. Vi hade hur skoj som helst! Trist bara att krogarna stänger klockan 2, tycker att 3 vore en bättre tid. Men det gör ju krogarna inne i Stockholm, så det är väl dit man får söka sig om man vill festa längre.

Och (som vanligt) går en helg alldeles för fort! Men hey, vad gör det när det är påsk på fredag *flin*
Imorgon är det som sagt gymmet som gäller. Var lite orolig ett tag när jag pratade med baby i luren tidigare idag, han sa att han började känna sig lite hänging & febrig. Vore liksom så typiskt bara för att vi bokat in just tisdag att någon utav oss blir sjuka, men när han klev innanför dörren efter jobbet mådde han mycket bättre.
Vi kollade upp priserna på nätet igår & kom fram till att ett årskort på Autogiro blir bra mycket billigare än att köpa ett månadskort varje månad. Så så blir det! :)

Nu ska jag umgås med min fina karl som krypit ner i soffan bredvid mig.
Imorgon är det jobb som gäller igen! :)

Adios!

Kommentera här: