Två dagar kvar, två dagar kvar, två dagar kvar....


Min motivation är inte på topp idag när det är gråare ute än i ryssland. Vart tog sommaren vägen? Jag vet att jag gnällde när det var 35 graders värme, men jag är svensk. Vi är såna. Nu saknar jag solen!

Att kliva upp klockan 6 en lördag är inte alltför roligt, det finns ju definitivt roligare saker man kan ha för sig. Som att fortsätta sova t.ex. Jag var så avundsjuk på baby som fick ligga kvar under täcket & gosa när jag var tvungen att bege mig ut & till jobbet. Jag jobbar 12 timmar idag, från klockan åtta till klockan åtta.
Men det är så lugnt här att det liksom börjar krypa i kroppen efter en stund. Finns inte alls mycket att göra. Igår kändes minutrarna som timmar, så jag antar att det kommer att bli likadant idag. Men egentligen ska man inte klaga, det är inte alltid man jobbar & man liksom bara kan ta det lugnt. Oftast är det inte så, så man får helt enkelt passa på att njuta medans det varar. Och som sagt...Det är bara två dagar kvar så är jag ledig en hel vecka ;)

På onsdag åker vi till Åland. Blir borta resten av veckan. Det ska bli helt otroligt skönt! Just det stället på Åland där vi brukar hyra stuga är lite som paradiset på jorden. Vi har en egen badstrand med brygga, en egen båt, bastu & stugan är hur mysig som helst. Man vill liksom inte åka därifrån när man väl kommit dit. Baby har ju aldrig varit där eftersom vi inte var där förra sommaren, så det ska bli superskoj att visa honom stället. Och tokmysigt att bara få fisa med honom några dagar. Visserligen är min familj med (mina föräldrar är där redan), och det är riktigt roligt det också! Men att få vara ledig med Janne i flera dagar känns helt fantastiskt. Vi har haft så mycket den senaste tiden att vi bara behöver få komma bort & rå om varandra :)

Nä, nu ska jag bänka mig framför nyheterna innan min kollega kommer som jag ska jobba med idag.


Kommentera här: