Föööök!


OK, det här med att flytta är ingen piece of kaka. Även fast det bara är tre våningar upp. Det krävs en hel del energi & det känns på kvällskvisten när man väl sätter sig ner i soffan. Men idag har vi varit kreativa, vi har fått upp allting förutom tv:n & sängen. Vi får sova i våran gamla lya en natt till, även fast vi tänkt att ha våran första natt i den nya. Men min kära storebror kom upp idag & började spackla, inte mig emot. Ju fortare man börjar, desto fortare blir det ju klart :)

I tisdags var ju baby på begravning, det gick tydligen skitbra att spela & hans bästa vän hade blivit toknöjd. Hur som haver, jag var riktigt flitig hela dagen. Jag packade ner nästintill allting här hemma i kartonger & sen gick jag upp och slipade bort ALLA tapeter uppe i lägenheten, borrade bort alla handtag från garderober, skåpluckor & lådor. Halv åtta var jag hemma igen & nästan dog i soffan. Älskling kom hem vid halv tio, helt slut han också efter en hel dag i Tyresö.

Imorgon ska lillebror komma & hjälpa oss bära upp allting från källaren till vinden. All hjälp är guld värd.
Baby är fortfarande uppe i lägenheten & spacklar, jag har tagit upp alla våra kläder & vikit in i garderoberna där uppe. Känns bra att börja göra sig hemmastadd på riktigt :) 

På lördag ska jag jobba igen. Men det är från kvart i tio till halv fyra, skönt pass. Sen blir det väl att fortsätta i lägenheten. Vi kommer att få bo i ett renoveringsobjekt ett tag, men det är värt det! Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen...Vi kommer att få såååå fint i vårat hem! *glad gladare gladast*

Snart börjar Idol. Har faktiskt ingen favorit det här året, brukar ju alltid ha åtminstone en. Men det kanske kommer, spännande är det iallafall & jag sitter fastklistrad som jag alltid gjort :)

Adios!

Kommentera här: