Fångad av en stormvind.


Jävlar i helvete vilket väder det är! Jag skäms nästan för att jag skrev ett blogginlägg för typ en vecka sen om att "våren är nog här för att stanna". Yeah right! Den här förbannade vintern verkar ju inte vilja flytta på sitt feta arsle i första taget. Det är snöstorm här nu & typ - 200. Dessutom blåser [storm, verkligen storm] det vilket gör att det säkert är - 400. Förjävligt!

Nåväl. Hade mitt första intro-pass på mitt nya jobb igår. Det gick tokbra! Personalen verkar vara guld & jag blev helt förälskad i en liten flicka som bor där. Så otroligt söt - precis som en liten docka med ursöta kläder [bara rosa] & långt fint hår. Jobbade först med en tjej som hette Cissi, en toklugn tjej & min raka motsats ungefär. Men jätte go. Sen kom Linda, då blev det fart på stället & vi hade kul ihop. Hon är dessutom bara två år äldre än mig vilket gör det hela mycket roligare. Jag gillar't! Nåt som jag däremot inte är ett lika stort fan av är att jag ska jobba på samma ställe imorgon, men då börjar jag klockan 06. Förstår ni - 06?! Jag måste alltså gå upp samtidigt som baby, kvart i fem. Det är inte mänskligt. Det är ingen mänsklig tid. Man kan fan inte gå upp mitt i natten för att gå till jobbet. Men men. Bara att bita i det sura äpplet. Jag är iallafall hemma tidigare än vad jag var igår, då var jag inte hemma förrän efter nio. Men baby hade varit så go & gjort iordning mat åt mig, satt på kaffe & sen var det bara gos tills jag slocknade vid typ elva. Kul fritid. Men jag klagar inte, jag kommer garanterat att stortrivas på stället - det tvekar jag inte en sekund på.

Jag vet att jag ibland [oftast] är lite smått tankspridd & gärna går i min egen lilla värld. Men idag var det nästan så att jag faktiskt skrämde mig själv. Var på väg hem till en tant som bor mitt i stan, när jag helt plötsligt ser hur mycket folk som helst stå utanför Swedbank. Men jag reagerade inte mer på det. Jag tänkte att det är väl säkert nåt uppträdande på torget eller nåt. IQ-badboll...Hur som haver, när jag sen kommer ut från tanten igen så är det hur mycket polisbilar som helst & dom har spärrat av hela gågatan utanför banken. Det visade sig att det har varit ett bankrån & den hände precis när jag gick förbi där första gången! Haha. Min arbetskompis kom gåendes mot mig [like always var jag i min egna värld] & höll på att bli påkörd av rånarna. Tror ni jag märkte nånting? Inte ett dugg! Helt otroligt. Man kan ju undra vart exakt jag befinner mig i mitt huvud när jag missar allting runt omkring mig. På somrarna är jag ju ett hårstrå från att bli påkörd gång på gång när jag kommer farandes med cykeln över vägar som en dåre. Precis som att det inte skulle finnas bilar mitt i stan liksom?! Trött jag blir på mig själv. Nåväl. Idag har jag iallafall varit med om ett bankrån. Coolt.

Nu ska jag fortsätta laga mat så det är klart när baby kommer hem. Han skulle svänga förbi sin lägenhet på väg hem från jobbet, men borde vara här snart.

Ha en underbar kväll. I know I will.
Puss & kram!

Kommentera här: