Se upp för dårarna. Dårarna stängs.





Idag känner jag mig som en dåre. Då är det skönt att jag har det jobbet som jag har, väldigt fritt & jag kan gå undan en liten stund om jag behöver. Jag brukar gå ner i källaren & bajsa, då får jag åtminstone några minuter för mig själv *flin* Jag är väl inte lika mycket dåre som jag är mensmonster. Eller snarare Pms. Jag har en klump i halsen hela tiden & skulle helst av allt vilja gräva ner mig i en djup grop nånstans i norrlands-skogen. Ungefär så känner jag mig....Och inte blir det bättre av att karln min är på svensexa, det är fredag & det är grått & regn ute *suck* Det var väl ett jävla gnäll på mig kanske, men det är så jag känner. Imorgon kanske jag känner mig bättre igen. Det är så med Pms, jag blir schizofren en gång i månaden ungefär då jag knappt orkar med mig själv. Tur att jag har katten hemma iallafall. Han är mer än nöjd att det bara är han och jag & att Janne är iväg. Då får han all tid med mig alldeles själv & det händer faktiskt inte så ofta längre.

Jobbet har gått bra idag. Det är så lugnt & arbetskompisarna är så härliga. Fick en till bok av Bitte idag [att låna] & jag känner att jag skulle vilja börja läsa den också. Men det går inte, då finns nog risken att jag mest blir snurrig eftersom jag fortfarande håller på med Lemmy's bok [som förövrigt är tokbra!]. Har läst typ hundra sidor idag medans dom boendena vilat så nu har jag lite mindre än hälften kvar bara. Boken jag fick låna idag heter "Hjärtat är bedrägligast av allt" & är en självbiografi. Det är nästan bara självbiografier jag läser, men när jag är klar med Lemmy & böckerna jag lånat ska jag börja på "Dödens Änglar" som handlar om Hells Angels - det ska också bli intressant.

Igår var jag ledig & tog pendeln och tunnelbanan till baby's jobb. Vi lunchade & sen visade han mig runt lite. Han jobbar vid en kyrka precis som är stängd nu p.ga ombyggnad, så den var helt tom. Vilket vi givetvis tyckte var skitkul & vi blev som två barnrumpor när vi kollade runt där. Janne släppte en brakskit för att kolla hur mkt det ekade - och det ekade ordentligt må ni tro! Haha. Humor när den är som bäst ;) Vi fick skjuts tillbaka till S-tälje av hans arbetskompis, han släppte av oss vid Rusta där vi gick omkring och kikade. Köpte en "Bodyslider" [en magtränare] som jag vet funkar eftersom mina föräldrar äger en sån. Jag är inget stort fan av situps eftersom jag mest får ont i ryggen av det, så 60 kr för en magtränare tyckte jag att jag kunde unna mig. Så nu jädrar ska jag få platt mage! :) Sen gick vi in på ÖB & shoppade lite, så det blev några påsar. Men vi var duktig & gick hem, det är endå en bit att gå & vi båda hade ont i både ben & fötter när vi kom innanför dörren. Så mycket som vi har rört på oss dom här sista två veckorna har vi inte gjort under dem här månaderna vi varit tillsammans. Haha. Men skönt är det!

Usch vilken klump i magen jag har. Har haft gråten i halsen hela dagen, hatar att må såhär. Men ska strax lägga mig i ett varmt bad & sen lägga mig i sängen och läsa innan det blir en dejt med John Blund. Ska nog ta hand om disken i köket också så älskling slipper vakna i bakfyllan & se disken. Hoppas han kommer hem som han ska inatt, och hoppas hoppas att han är tyst så jag får sova! Måste ju upp sju imorgon bitti igen för att jobba tolv timmar. Men jag hoppas mest att han har skoj, vilket det lät som han hade när jag pratade med han. Fyllo...*flin*

Har tänkt en del på Lina, vi har inte pratat med varandra på över en månad. Och inatt fick jag ett mail av henne. Hon har inte haft det lätt den senaste tiden, mitt lilla hjärta....Hoppas hon ringer nån dag när hon får ork så jag får prata med henne <3
Miimsan har det inte heller lätt just nu, men jag är ändå glad att hon börjar få rätsida på allt. Jag vet att hon är stark & att hon klarar det här. Hon har mig vid sin sida iallafall. Min stjärna <3

Nu ska jag tappa upp ett varmt bad & njuta för mig själv en stund. Eller ja, ska försöka njuta iallafall. Det är förjävla tråkigt att vara själv & jag toksaknar min älskling. Första gången som jag ska lägga mig i våran säng själv på 4 månader...Kommer bli tufft, men jag hoppas att herr Blund knackar på min axel fort som attan!

Puss & hej!







Kommentera här: