Torsdag.


 
Mannen min är bortrest till imorgon, han hoppade på en Helsingfors-kryssning igår för att fixa det sista efter sin far idag och nu är han på båten hem igen. Snabba puckar. Dock blev det inte som han tänkt sig så frustrationen var stor, det förstår jag verkligen. Skönt när allt är över & förbi, känns som att han inte har hunnit sörja sin pappa ordentligt p.ga omständigheterna och allting som krånglat för honom. När boupptäckningen är färdig och allt lagt sig, tror jag att han kommer att känna ett lugn & det längtar jag efter - för hans skull <3
 
Jag & Lykkis hade en liten tjejkväll nu på kvällen. Liam var såååå trött efter den värsta tänkbara krångelnatten på evigheter med gråt och gnäll flera gånger i timmen (Ja, dom väljer sina tillfällen dom små), så han slängde vi i säng strax innan sju. Sen kollade vi på "Frost" för tredje gången på två veckor, ny favorit hos lilltösen och jag gillar den också. och poppade popcorn. Nåja, hon åt popcorn och jag åt min soppa som jag längtat efter hela dagen. Hade min fastedag nämligen. Tände lite ljus gjorde vi också och kröp ner under täcket, så himla mysigt! Så sällan man har chans att ha myskvällar bara hon & jag, så man får passa på att få lite egentid när tillfälle ges. Det behöver man ibland, vi båda två.
 
 
Igår var det en sån otroligt fin eftermiddag/kväll så vi frågade mamma & pappa om dom ville följa med oss ner till vattnet och mata ankorna med bröd. Så det gjorde vi! Solen sken & det var så varmt och behagligt, måste säga att vi har haft en otroligt fin sensommar hittills - nu ska det ju nästan vara höst ute & det känns det ju inte som. Men jag klagar inte, ju längre man slipper gråa & regniga höstdagar är jag nöjd :-)
 

 
Hela förra veckan var vi sjuka. Alla i familjen åkte på en djävulsk förkylning. Meningen var att vi skulle träffat Cicci med barnen på fredagen, men redan då kände jag mig risig & ställde in. Sen hade vi barnvakt åt barnen för att fira våran bröllopsdag, så vi åt lite gott & drack lite gott. Hade en jätte mysig kväll bara jag & mannen, men på lördagen var jag onormalt trött & sen var det liksom kört. Kände mig som en överkörd gris i flera dagar, barnen blev smittade & till slut även mannen. Så det var sjukstuga för hela slanten. Men nu är vi på benen igen & hoppas att vi klarar oss ifrån sjukdomar länge framöver nu.
 
I tisdags gick jag & Lilleman till Öppna Förskolan här i brunnsäng med Cicci & Valle. Har länge tänkt att gå dit och hänga lite med andra bebbar och nu när terminen drog igång igen passade vi på :-) Det var verkligen jätte mysigt! Mycket leksaker, trevliga människor (träffade min gamla arbetskompis Åsa och hennes lille son, jätte kul!) och billig fika. Det blir helt klart min o Lillemans nya rutin på tisdagar, han älskade det såklart. Fanns ju en massa bilar där ;-)
 

Vad händer annars då? Mja, flytten närmar sig & vi har typ två soffor kvar i vardagsrummet. Haha! Skämt å sido, säljer ju av sånt vi inte ska ha för att kunna köpa nytt :-) Och tavlorna är borta (båda stora tavlorna alltså) & nu även hyllorna. Har köpt en tv-bänk, jättefin men behöver lite kärlek i form av vit målarfärg så det ska fixas. Har även köpt mammut-möbler till Liams rum som nu står i vardagsrummet. Så med hans leksaker överallt och lekmattan plus nya möblerna - ser det helt enkelt ut som en Öppna förskolan här hemma. Haha. Skönt att veta att det är tillfälligt.
Har börjat packa lite smått också, glad och porslin som inte används. Ställer in kartongerna i sovrummet bara så syns dom inte. Hoppas på att få tag i snubben som bor i lägenheten snart så vi får klarhet i NÄR vi flyttar...! Åh, känner mig lite stressad faktiskt och försöker att inte tänka på det. Hoppas på att det blir sista helgen denna månad och inte den första oktober mitt i veckan. Jaja, det löser sig.....
 
I måndags var jag ute och knallade med Sara, vi gick våran vanliga runda till Östertälje och tillbaka. Himla skönt att bara gå och gå och ha mundiarre' <3 Igår var jag ute och gick med Liam också på morgonen, och på lördag får det bli träning igen. Lite lugn start denna vecka efter förra veckans sjukdomar. Men nästa vecka är det dags igen att börja träna ordentligt och det ser jag fram emot.
 
Ska kolla klart på Big Brother och sen sova. Imorgon bitti kommer lilla Scott hit och ska hänga med oss hela dagen då hans dagis var stängt. Mysigt! <3 Men det gäller att vara utvilad ;-)
Natti natti folks!
 
 
 

Kommentera här: