En liten snabbis bara.

Tänkte bara kika in och uppdatera lite om dagarna som gått.
Nu är det ju nämligen fredag och helg igen, men inte bara det....Det är semester! Så skönt att veta att baby inte ska till jobbet på sex veckor. Han behöver semester nu mer än nånsin <3

I onsdags var jag nere på stan en sväng med Sara innan vi skulle ut på en pw. Jag bytte telefon och har numera en Samsung Galaxy s5 - den bästa luren jag haft! Valde den i första hand för kameran, älskar att fota mina barn och min vardag så en bra kamera ville jag verkligen ha. Och korten blir så grymt snygga! Jag älskar min nya lur, helt klart :-) Valde dessutom en blå så snygg är den också.
Efter stan gick vi en mil, körde även lite gympa med Friskis & Svettis som kör gratis träning två gånger i veckan på gräset bredvid minigolfbanan - tips! Superskoj var det och riktigt svettigt. Nästa vecka blir det igen, helt klart.
Det var mysigt att ha lite mundiarre med Sara också <3

Igår tog jag barnen med mig till Torekällberget. Vi kollade på djuren och Liam som blivit äldre sen han var där sist, tyckte djuren var jätte intressanta och spännande. Sen sprang dom omkring och utforskade allt som vanligt, vi fikade mwd glass och festis och sen tog vi bussen hem. Så himla mysigt att hitta på saker med barnen på tu man hand ibland, jag älskar att umgås med dom <3
























På kvällen skjutsade baby ner mig på stan så mötte jag upp Cicci. Vi gick till Ceasars och drack två öl på uteserveringen. Så himla mysigt! Vi hade inte setts på några veckor nu och hade en hel del att ta igen, myvket som händer ovh fötter och då är det skönt att få ventilera sig till en riktig vän. Är så glad att jag har henne <3



Imorse när jag vaknade kände jag mig så glad när jag insåg att SMHI faktiskt haft rätt för en gång skull - det var strålande solsken och värme ute!! Cicci och killarna kom vid tio, vi möttes upp på våran gård och sen har vi spenderat hela dagen ute. Stora barnen har man knappt sett röken av då dom lekt tillsammans så svetten sprutat på dom och dom kiknat av skratt. Så härligt att se :-) Lillgubbarna pular med sitt, sover emellanåt, äter lite, leker lite och Liam knallar iväg och är nyfiken på allt.
Vi har suttit i solen mest hela dagen såklart och brännan ser ju förjövlig ut. Baby kallar mig för polkagrisen. Men fått färg i ansiktet iallafall och det känns SÅ skönt att slippa se fisblek ut mer.

Vi åt korv med bröd ute, barnen fikade med kakor och saft och vi njöt av jordgubbar och kaffe. Hela dagen har bara varit sådär perfekt och helt underbar. Den första riktiga sommardagen och med bästaste av vännerna :-)

















Vi avslutade den bästa dagen på bästa sätt, nämligen att ta årets första dopp. Lykka som längtat till stranden i flera veckor blev helt lyrisk och frågade flera gånger i bilen om vi verkligen verkligen verkligen var på väg till stranden....? Haha. Liam var en tuffing och gick rakt ut, sen snubblade han och doppade sig ofrivviligt men skrattade bara. Skvätte vatten på syrran och skrattade ännu mer, gosen. Men efter en stund börjsde han frysa och då ville han upp illa kvickt och gosa in sig i handduken. Lykka tyvkte det var kallt men kul & både jag och mannen njöt av doppet som inte alls var så kallt som vi trott.

Vi åker ju alltid till en liten badstrand vid ett kolonistugeområde en bit utanför stan som inte många känner till, därav är det sällan folk där eller oftast enbart dom som bor i sina stugor. Idag var vi själva så barnen kunde speinga omkring nakenfisar och det är så härligt att se den lyckan :-)
Imorgon blir det stranden igen, måste införskaffa ny bikini lite snabbt bara. Efter viktnedgång och förlossningar har jag helt plötsligt ingen som passar.

















Kan ju meddela att Lykka ville gå och bada och sova innan halv sju ikväll, hon var heeeeelt slut efter dagen och snarkade gott redan strax efter sju. Lilleman likaså. Haha :-)

Kommentera här: