Vikt, bajs & gammelfammo.

 
Idag har solen varit framme igen & vi har blivit lite bortskämda på sistone med att den tittar fram, men jag klagar inte! Den gör så mycket för humöret & jag känner mig verkligen pigg (trots natten som bestod av knappt någon sömn och bara mat & blöjbyte på lillprinsen).
 
Lillfisan & mannen kom in till sovrummet imorse & där gosade vi en stund innan vi gjorde oss iordning för att gå ut & leka. Vi har så mycket lekplatser här omkring och idag gick vi till en som ligger närmare Ritorp, uppe på en kulle lite lagom gömd. Fisan har blivit så modig på sistone, hon som annars alltid har varit så försiktig klättrar överallt & är inte rädd för mycket. Det innebär ju givetvis lite mer blåmärken men det är så det ska vara ;-)
När vi kom hem var det dags för lunchvilan & nu när vi är hemma allihopa passar vi alla på att vila. Det är så skönt!
På eftermiddagen gick vi ut igen & lät pruttan gå bananas på lekplatsen här i området. Det var två trötta ben som ställde sig på åkbrädan på vagnen när vi gick hem sen. Hon stod där & lutade sig med huvudet på vagnen samtidigt med snutten & orkade knappt ha ögonen öppna, haha. Frisk luft är det bästa som finns :-)
 
Igår hade vi Christina från BVC på hembesök. Känns skönt att vi får samma barnmorska som vi har till Lykka, då har hon en liten inblick i vilka vi är iallafall. Liam charmade omkull henne totalt. Det första hon fick var ett stort leende vilket gjorde henne lite imponerad då han bara är (var) 10 dagar. Men som jag sagt förut så började han le redan efter några få dagar, och nej... Det beror inte på magknip eller något då han inte lider av det, han är bajs&rap-grabben själv ;-) Hon varit även imponerad över ögonkontakten man kunde få med honom & hur bra han följer med blicken, allt sånt som en annan också är imponerad över med andra ord så det var lite roligt att få bekräftat det vi själva sett. När det var dags för vägning la han givetvis en stor blaja på soffan direkt när blöjan åkte av, fattas bara annat med den ungen. Är det något han kan så är det just att bajsa! *flin*
Han väger nu 4940 gram, alltså nästan 5 kg. Han har gått upp nästan 400 gram på sex dagar, det är bra jobbat! Våran stora fina pojke <3
 
Igår på eftermiddagen följde jag & prinsen med mina föräldrar till min farmor. Jag ville hemskt gärna visa upp honom så passade på att följa med när dom ändå skulle åka :-) Fammo tyckte han var så fin så fin & det var mysigt att träffa henne. Hon babblade på för fullt & var på riktigt bra humör.
 
Nu är baby nere i lokalen & spelar gitarr. Pruttan sover sen länge tillbaka & köttbullen ligger och knorrar här bredvid mig på soffan. Han gör så mycket mysiga ljud & just "knorrar" kan han ibland göra hur högt som helst, man blir alldeles full i skratt. Älskade unge!
 
 
 

Kommentera här: