Ingen vidare tajming.

Imorse vaknade jag upp & var sjuk. Jag har känt mig lite halvhängig några dagar men trodde det var sömnbristen som gjort sitt. Har ju inte haft några speciella symptom annat än varit helt slut. Men inatt har jag hostat upp mina lungor, haft ont i varenda kroppsdel (bortsett från gravidonda alltså) och imorse när jag vaknade var jag helt sänkt.
Ringde mannen & sa att jag lämnar pruttan på dagis så får han hämta henne vid två & sen vabba. Så jag stoppade i mig två Alvedon & gick till dagis med tunga steg.

Hann inte mer än hem så kom pappa & hämtade mig för ett besök på förlossningen. Har nämligen känt mig osäker på hur han ligger där inne igen & ville ha klarhet så jag kan andas ut eller helt enkelt förbereda mig för kejsarsnitt. Fick som vanligt träffa världens mysigaste barnmorska som tyckte jag gjorde helt rätt som kom in & jag fick komma hur många gånger som helst, dom ville också vara säkra sa hon. Och när mitt vatten går vill dom ha in mig på en gång för kontroll så att han ligger som han ska & allt ser bra ut.

Nu ligger han iallafall med huvudet neråt & har börjat fixera sig - så skönt! Lilla vildingen där inne <3 Nu får han gärna stanna där inne i en vecka till så jag hinner bli frisk & återfå lite energi till förlossningen.

När familjen kom hem från dagis var det dags för mellis & sen låg vi alla i sängen jätte länge. Skruttan hade sovit på dagis idag men är ändå sådär skönt trött & flamsig, skrattar åt allting & vill bara ligga och fisa. Torsdagar är ju hennes sista dag på dagis innan helgen & det märks så tydligt på henne. Lika trött som folk brukar vara på fredagar efter en vecka, lika trött är hon på torsdagen. Hennes kropp går in i helg-mood helt enkelt :-)

Imorgon får vi se om jag orkar åka till Lena för kontroll, i såna fall är det klockan tio & kanske kanske det sista besöket innan lillebror är här? Idag är vi nere på 9 dagar tills han är beräknad, häftigt!

Kommentera här: