Inte långt kvar nu..

Om dryga timmen kommer nattpersonalen & sen är det kvällsbestyren kvar innan jag kan pölsa på mig och knata till bussen. Längtar!

Dagen har gått ännu fortare än igår, förmodligen för att jag känner mig mer bekväm med C och i hennes hem nu. Lärde mig mycket igår så behöver heller inte fråga om allt, det går liksom framåt :-)
Går ju på intro-anställningsbevis fram till den 11:e nov, drygt två veckor till alltså. Men idag berättade C att hon mer än gärna vill ha mig kvar även efter så det känns kul! Min chef ringde mig igår också och frågade om jag vill jobba mer, det finns tydligen en till kvinna här i stan som hon trodde skulle matcha med mig. Så imorgon ska jag ringa och boka möte :-)
Vill som sagt jobba så mycket jag orkar och hinner innan lillasyster kommer till världen <3

Baby ligger hemma med nån typ av ryggskott eller liknande. Han har haft sånt förut och gick till kiropraktorn där han fick stretch-övningar som han ska göra varje dag. Och det gjorde han... Den första veckan ;-) Så jag har lite lust att säga åt han "vad var det jag sa" nu när ryggen pajat på han igen. Träning och övningarna skulle han behöva göra regelbundet när han har det yrket han har. Men först måste han bli av med latmasken som sitter där ;-)

Det blev iallafall han som hämtade Lykkis idag då och även imorgon, inte mormor till hennes besvikelse. Men jag jobbar nästa vecka också så hon lär nog få hämta hur mycket hon vill ;-)
Lykka hade blivit jätte glad och stolt när momme kom till dagis igår för att hämta henne & ville berätta för alla vem det var! Sötnöt <3

Kommentera här: