Jultomten.

När baby kom hem från jobbet för en stund sedan såg han ut som jultomten. Alltså inte skägg och ölmage, utan med hela famnen full med paket - till mig! :-D Brevbäraren hade tryckt in 5-6 paket i vårat postfack & alla var adresserade till moi! Mina traderavinster givetvis :-) Det var så mycket fint och jag ska visa er efter helgen. Lillasyster kommer att ha en helt ny garderob när hon kommer till världen <3

Imorse när Fisan vaknade (vid 5 av en envis hosta) var hon sjuk - IGEN! Hon var så snorig och så hostig att jag önskade att jag kunde bytt med henne. Fyra dagar på dagis och hon blir sjuk, jag hatat dagis! Det här snacket om att dom bygger upp sitt immunförsvar och den skiten känns totalt oväsentligt. Varken jag eller mina bröder har gått på dagis och ingen av oss lider av dåligt immunförsvar! Ingen av oss har varit sjuk mycket under vår uppväxt & att mitt barn ska behöva vara sjuk varannan vecka känns förjävligt. Jag tycker så synd om henne! Tänk om JAG skulle vara sjuk varannan vecka, det skulle ta knäcken på mig. Jag tänker ta mig en stor funderare när lillasyster kommit om det fortsätter vara såhär. Att ha en liten nyfödd och en sjuk 2-åring hemma varannan vecka kommer få mig att känna mig otillräcklig. Men, det tar vi då. Nu har hon fått Cocillana och sover gott på det. På måndag blir det doktorn.

Nu ska jag fortsätta mysa med min man innan sängen kallar. Imorgon ska vi båda jobba & lillan ska spendera dygnet hos bästaste momme & moffa <3

Kommentera här: