Värmland.


Godmorgon!

Så var det fredag igen. Men den här helgen ser lite annorlunda ut för våran del, jag & Lykkis ska följa med mina föräldrar till morfar i värmland över helgen. Men baby stannar hemma, han ska nämligen till Eskilstuna för att spela in musik imorgon hela dagen. Så det blir första gången han är utan lillskruttan en hel helg & han ser inte fram emot det ;-)
Även om vi kommer att sakna pappan i huset så ser jag verkligen fram emot helgen. Jag ÄLSKAR värmland & saknar morfar, så det ska bli riktigt mysigt att komma dit igen. Sist vi var där var på påsken & då var lillan inte mer än 4 månader, så hon känner garanterat inte igen sig.

Gårdagen var riktigt mysig den också. Vi hade nämligen dejt med Cissi & Zache, och igår var även en till tjej med från Cissis mamma-grupp. Melinda med hennes Alexander som är 1 vecka äldre än Lykka, han var dock lite blyg av sig så det var ändå mest Zache & lillan som härjade runt. Så roligt att se att dom minns varandra nu :) Zache sken upp som en sol mot nyvakna Lykka & utbrast "Eeeeejjjj" (Hej!) & skulle klämma på henne på en gång. Haha! Sötnos. Vi spenderade några timmar på Barnens Hus & sen gick jag & Cissi till Nancys för att äta lite. Efter en stund kom även baby dit när han slutat jobbet. Jag skulle kunna leva på deras kyckling&Curry-smörgås, den är så ljuvlig!

Nähä, nu ska jag fortsätta packa här hemma medans lillan sover sin förmiddagstupplur. Hennes sovrutiner har blivit "normala" igen, både på nätterna & dagarna och det är vi tacksamma för! :-)

Hoppas att ni får en trevlig helg så hörs vi på söndag igen!

(Lykka älskar läsk, all läsk men favoriten är ändå Loka eller Ramlösa med någon god fruktsmak. Men visst är det väl roligt att hon alltid lyckas få det att se ut som att hon tycker det är skitäckligt, samtidigt som hon gapar efter mer? Haha. Och hur sött är det inte att hon alltid klappar händerna när man säger "tack tack för maten". Gullunge)

Kommentera här: