BVC & annat snickesnack.


Idag var vi på sista läkarbesöket det här året för lillskruttan. Allt gick såklart bra, jag är inte orolig att gå på kontroller & har nog inte varit det en endaste gång sen hon kom till världen. Jag tror att man som mamma känner på sig ifall något är på tok, och min lilla prinsessa utvecklas ju precis som hon ska :-)
Nu väger hon 11 kg (11060) & är 77 cm lång. Hon följer sin kurva så fint så fint och är helt enkelt alldeles perfekt! (såklart).
Ny tid blir den 10:e januari, och då för 1-års sprutan. Då tar baby en pappadag och följer med, sånt tycker jag är lite otäckt och behöver någon att hålla i handen ;-)

Igår var vi ju iväg på Barnens Hus där det var barnsång & jösses vad ungarna älskade det! Dom satt blixtstilla & tittade med stora ögon (att ungarna sitter stilla längre stunder hör ju inte till vanligheterna), och när vi gick runt i ring och sjöng skrattades det friskt. Så härligt! Tyvärr är det sista gången nästa vecka, men vi dyker upp då också. Dom sa att det inte var något problem, och när nästa säsong drar igång tänker jag definitivt börja med skruttfia. Hon älskar ju musik & sång! :-)

För att berätta lite kort om helgen som var då vi var i Eskilstuna, kan jag bara berätta att fy tusan så skoj vi hade det! Vi kom till stan runt halv tolv, då mina föräldrar släppte av oss. Då lämnade vi bara av oss väskorna, sen promenerade vi i det fina vädret ner på stan där vi shoppade, åt riktigt god mat & drack varsin öl. Sen handlade vi på bolaget och traskade "hem" igen (hade ju som sagt lånat Linas lägenhet). Där hemma tog vi det bara lugnt innan det var dags att göra oss iordning till bra musik & lite gott att dricka. Och vid åtta anlände vi till klubben där spelningen var & det var SÅ roligt att träffa gamla kompisar, nya kompisar & en massa bekanta ansikten :-) Och som vanligt blir jag ju översocial efter lite alkohol, så jag stod inte stilla och lyssnade på bandet många minuter åt gången - men givetvis var dom bra. Det är duktiga grabbar & skivan är guld! Joakim bjöd som vanligt på många skratt.


Idag är jag trött må ni tro. Lillan hade en natt med väldigt mycket mardrömmar vilket resulterar i en nästan sömnlös natt för min del. Och givetvis skulle vi vara på BVC klockan nio imorse. Slår liksom aldrig fel! Dessutom har vi strosat runt på IKEA i två timmar nu på e.m. Nu är vi klara med julklapparna till lillan, så skönt! :-)

Bjuder på lite bilder från helgen:



Jag innan utgång. Kjol från Gina Tricot & t-shirt från H&M!


Min fina baby <3


Pusskalas med Sandra :-)


Joakim på scen :-)


Baby står & samtalar med Dick bland folkmassan.


Puss! <3

Kommentera här: