Nuorkarintejagvarasjuklängreochbestämmermigförattblifrisk. Poff!


Hujjeda mig! Känns som att jag har legat i karantän i en hel vecka utan att knappt kunnat andas, idag är första dagen som jag känner mig som lite människa iallafall. Jag hostar fortfarande så att bröstet gör förjävla ont på mig, men inte lika mycket. Febern är borta, tack & lov. Har dock en hel snorfabrik i näsan som vägrar försvinna. Hur mycket snor kan man ha egentligen? Känns som att jag snart snyter ut min hjärna.

Kom hem för en liten stund sen. Har legat sjuker hemma hos mina föräldrar eftersom min älskling varit i Kallhäll på kvällarna hos en vän & hjälpt honom kakla om sitt badrum. Och när jag är sjuk klarar jag inte av att vara ensam, klarar inte av för mkt sällskap eller prat heller. Så det var precis perfekt att ligga i lillebrors rum (som aldrig är hemma) & veta att det var folk i lägenheten. Mamsingen är dessutom så go så hon kom & knackade på dörren med jämna mellanrum och frågade om jag behövde någonting, gav mig något att äta, dricka os.v.. Pappa låg också nerbäddad inne i sitt rum framför tv:n med feber & samma skit som jag. Men idag mådde han också bättre, så vi orkade t.om kolla på film & umgås med varandra en stund innan han skjutsade hem mig *flin*

Baby ringde mig nyss & sa att han var på väg hem, skönt att han slutar tidigt idag när det är fredag & allt. Fredag & pengahelg, ljuvligt! Visserligen hade vi ju tänkt att gå på bio, ut & äta och dansa eller nåt annat skoj & dessutom åka till IKEA på söndag - men jag orkar ju knappt gå ett varv i lägenheten utan att bli andfådd, så det får bli nästa helg.
Var dessutom bjuden på tjejkväll imorgon hemma hos en vän, men som sagt - orkar inte med någonting. Vi får träffas på tumanhand snart istället & ta en öl och snacka skit. Nu vill jag bara koncentrera mig på att snyta ut allt snor, sluta hosta & bli människa igen! Förmodligen blir det storhandling på söndag ifall farsgubben känner att han orkar köra, skönt att fylla på alla skåp igen som har börjat eka.

Ikväll blir det film (Disney's "Up"), godis & ljus - myyyys med andra ord! Två dagar utan min älskling känns som en evighet.



  



Kommentera här: