25 dagar kvar.


Snart är det jul här i vårt hus! Julen har börjat redan lite smått här hemma. Har satt upp ljusstakar, stjärnor & lite småtomtar. Kommer mer med tiden, på onsdag ska vi dessutom till IKEA & shoppa lite mer julpynt för presentkortet jag fick av lillebror på min födelsedag [vi åkte aldrig dit i helgen]. Blir mysigt här hemma! Blir alldeles varm & lugn i kroppen när man tänder ljus överallt.

Helgen har varit tokmysig. I fredags var vi först hemma hos mina föräldrar & åt och fikade, sen åkte vi ner på stan & köpte vi lite vin, tände ljus & mös framför "Idol". [Kan den där j-la Tove åka ut någon gång?!]. När det var slut åkte vi ner på stan för att dricka en öl. Där träffade jag A-L & det var riktigt kul! Baby & jag drack, dansade & dansade lite mer. Så otroligt roligt att gå ut och shejka loss ordentligt! Och min älskling är så rolig att gå ut med, vi dansar nästan konstant & bara trivs i varandras sällskap.
På lördagen sov vi bort nästan hela dagen, vi var bra sega och låg bara på soffan & kollade på film.
Igår åkte vi ner på stan, det var skyltsöndag men det syntes inte direkt, annat än att det var mycket folk. Tomten var där så barnen fick önska sig julklappar & julmusik spelades högt på gågatan. Vi köpte pepparkaksformer & deg, så när vi kom hem började vi baka. Satte på julmusik på spotify, tände ljus & bakade pepparkakor - jättemysigt [& barnsligt gott]. Vi gjorde dom klassiska pepparkakorna, men mkt av våran egna specialdesign *flin* Jag ser fram emot julen ordentligt. Ska bli så otroligt ljuvligt att få fira första julen tillsammans med min fästman. Första julen & första nyår <3 Om 2,5 månad firar vi ett år. Vi smider planer, men har ännu inte kommit på vad vi ska hitta på för speciellt.

Idag har vi varit nere på stan. Vi var till banken & aktiverade mitt kort till vårat gemensamma konto, äntligen fick vi det gjort. Så skönt. Och det känns så bra, vi har ju ändå gemensam ekonomi så då känns det bara naturligt att ha gemensamt konto. Sen hämtade vi ut BSB-biljetterna & shoppade lite. Jag köpte ett jätte fint [& hett] nattlinne & baby köpte en massa böcker. När vi kom hem åt vi varmkorv med bröd & om en stund ska vi spela spel. Kommer ändå inget bra på tv:n, så det är skönt att stänga av den, sätta på musik & umgås :)

Imorgon ska baby till Tyresö och jag ska jobba. Börjar fyra och slutar åtta på onsdag morgon.
Snart är det fredag! Och jag längtar. Ska skrika som aldrig förr *flin*

Adios!












Kommentera här: