Tillbaka på banan.

 
Vi har haft äckelpäckel på besök, närmare bestämt maginfluensan. Alltså, finns det något värre i hela världen? (Klart det gör, men känns inte som det för stunden). Lillfisan började natten till onsdag, då tog jag in madrasserna och lade mig på golvet nedanför henne så var vi vakna i princip hela natten. Hann precis somna, så var det dags för hinken igen. Vid fyra-fem tiden på morgonkvisten börjar jag känna av min mage och sen var det kört för mig också. Så hela onsdagen håller vi på. Hon blir dock bättre ganska fort och slutar spy redan på dagen, tack och lov. Jag vaknar upp med illamående även på torsdagen och på eftermiddagen börjar det om en snabbis för min del. Då hade jag lust att hoppa från balkongen en sväng, fy.
 
När baby och Lilleman kommer hem från att ha varit ute och lekt på gården på torsdagen, lägger helt plötsligt Liam av en kaskadspya rakt på soffan (såklart). Från ingenstans! Och baby hinner precis ta av honom tröjan, så spyr han igen på golvet. Och då lyfter han upp honom för att ta in han i duschen och då spyr han IGEN på hallgolvet precis utanför badrummet. Tre gånger på mindre än två minuter. Och eftersom han aldrig har spytt förut förväntade man sig ju att han kanske skulle bli lite rädd eller gråta en skvätt (eller bli hysterisk som sin syster), men han såg mest förvånad ut och undrade vad det var som hände. Haha. Inte en tendens till att börja gråta, så rolig lilla gubben.
Men det var allt, han blev inge dålig. Så skönt! Baby blev illamående och risig på fredagen, så då låg han hela dagen i princip. Men då kände jag mig lite bättre så vi avlöste varandra. Dock måste jag säga att det var en utdragen maginfluensa för min del... Nog för att det började om men idag är första dagen som jag känner mig som mig själv igen. Har varit så sjukt trött, sådär som i dvala nästan och haft svårt att hålla ögonen öppna.
 
Men men, nog om den skiten (bokstavligt talat) - nu hoppas vi att vi slipper den på väldigt väldigt länge!
Idag jobbade baby som vanligt och idag regnade det inte - kors i taket! Men mulet har det varit givetvis, konstigt vore det väl annars. Jag och barnen tog med oss det gamla brödet vi sparat åt ankorna och gick ner till vattnet. En fin liten ankfamilj med söta bebbar simmar omkring i kanalen och dom blev givetvis jätte glada åt att få lite bröd i magarna. Liam ville helst kliva i vattnet hela tiden så honom fick jag hålla i ordentligt, och ordentliga bitar tog han för att kasta i vattnet. Titt som tätt försökte han själv stoppa det i munnen, men mögligt bröd är nog ingen hit ens för honom ;-)
 
 
När ankorna var mätta vandrade vi vidare ner på stan. Och mitt på klaffbron börjar varningsklockorna slå att det är dags för broöppning! Så jag säger till Lykkis att nu får vi allt springa. Några meter från bommarna börjar givetvis dom åka igen så vi blir kvar på insidan eftersom jag inte vågade chansa att springa och kanske få dom i huvudet. Sen var det bara att krypa under. Även fast jag vet att bron förmodligen aldrig skulle öppnas om vi vore på den, var det ändå obehagligt. Tanten bakom oss som också fick krypa under bommarna ramlade mitt bland en massa glas rakt på rumpan sin, så jag lämnade barnen vid vagnen och gick fram till henne. Som tur är gick allt bra & hon fick inte nåt glas nånstans eller gjorde illa sig, stackaren. Nä, fr.om nu är även jag ett icke-fan av klaffbron eller broöppningar snarare. Har aldrig brytt mig förut, men idag blev jag faktiskt lite irriterad över dens existens.
 
Nere på stan hoppade barnen studsmatta och sprang omkring en stund innan vi gick in på H&M för att köpa nya mjukisar till Lilleman. 3 för 2 är guld, han fick även två t-shirts och fisan som inte behövde nånting men mitt mammahjärta har inte mage att inte ge henne nåt litet också, fick hello kitty hårspännen. Så var alla glada och nöjda ;-)
Bussen hem, lite lunch i magarna och sen vilade vi.
 
När baby kom hem åkte vi och storhandlade, skönt med påfyllda skåp igen!
Idag fick vi också bekräftat att lägenheten är våran. Vi har sagt upp våran trea nu också, så nu är det liksom på riktigt Känns bra :-) Vi köpte faktiskt Lillemans första möbler till hans nya rum igår. En mammut-byrå och en lampa. Hade sån otrolig tur som såg en kille på en sida på facebook när han lade ut annonsen om byrån, jag hann få första tjing! Det var x antal som ville ha den, men jag var först - nån gång ska ju det hända också :-) Vi började maila lite så han frågade om jag ville ha lampan också för ett löjligt bra pris, och den hade jag faktiskt kikat på redan på IKEA så då blev jag glad. Allt är i nyskick och jag gjorde ett riktigt fynd, då blir man glad!
 

Imorgon hoppas vi på icke-regn igen. Vore väl för mycket begärt att hoppas på sol, så man får hoppas på att det inte regnar så vi kan vara ute på våran lekplats. Lykka har lärt sig åka linbana själv för nån vecka sedan så nu vill hon inget annat, gullunge.
Sen ska vi mysa med bästa mamma/momme & pappa/moffa som vi saknat så allihopa <3

Kommentera här: