Laddad.

Åh, vad vi längtar ihjäl oss efter semestern nu! Det är så underbart med sommar och på helgerna när vi är tillsammans allihopa njuter vi lite extra mycket. Baby sa efter förra veckan då han var hemma att han nog ville ha fem veckors semester. Nu efter helgen sade han att han ville ha sex veckor semester, haha. Vi får se vart det slutar, men jag hoppas på sex veckor såklart ;-)

Planen för sommaren är Åland en vecka, Kolmården och sen bara hänga på stranden. Ta dagen precis som vi vill tillsammans med barnen och njuta. Dessutom ska jag jobba lite extra. Var på anställningsintervju i torsdags på Södertälje Kommun och hemtjänsten, dom håller till här i Brunnsäng och utgår från Bergvik vilket är fem minuter härifrån, så det kändes så passande :-) Saknar att jobba med äldre, även om jag upplevde hemtjänsten som oerhört stressande emellanåt och otacksamt då jag inte hann ge mina brukade den tiden jag ville. Men får se hur det går den här gången, det är ju ett annat företag och det har ju gått några år sedan sist. Jag känner mig ialladall laddad att jobba lite extra, även om jag inte skulle vilja börja jobba heltid ännu och lämna bort Lilleman på dagis.

Barnen sov hos momme och moffa från torsdag till lördag. Jag och baby verkligen bara njöt av varje sekund tillsammans den här gången. Vi uppskattar alltid barnledighet med jämna mellanrum, eftersom vi har så kul tillsammans och ett behov av att bara vara vi ibland. Men den här gången kändes det lite extra, vi verkligen tog tillvara på varje minut och gjorde exakt det vi kände för för stunden. Det blev tveta och fem km spåret på torsdagen när barnen blivit hämtade, sen åkte vi och handlade länge länge (ingen brådska) och sen kollade vi på film. På lördagen åt vi en låååång frukost framför teven och sen åkte vi på bio (såg Godzilla, helt klart sevärd!). Sen åt vi mat ute, drack vin och åt jordgubbar här hemma och dansade framåt småtimmarna. Så himla mysigt <3

Men oj vad vi saknar barnen när dom är borta, vi hade nog båda kunnat pussa sönder dom när dom kom hem ;-) Dom hade som vanligt haft det jätte roligt och varit i Eskilstuna på Leos Lekland, åkt ut på landet och busat massor. Baby sa precis det jag alltid känner, den här enorma tacksamheten att vi har dom så nära och att dom har den här fina relationen till barnen - finns nog inget som betyder mer <3

Nu vilar barnen, sen ska vi ut igen. Lovade fisan att äta mellis ute på gården, man vill verkligen bara njuta av sommaren varje sekund.

















Kommentera här: