Full rulle!

 
Idag började jag och lillkorven med en pw innan frukost. Eller innan MIN frukost rättare sagt, han klarar inte mer än max en halvtimme från att han klivit upp innan frukosten ska ligga i magen ;-) Det blev drygt 5 km. Kom på mitt i promenaden att det kanske inte är smart att ha sovmorgon och sen gå ut och ta en pw innan frukost, man hinner bli gaaaanska hungrig. Haha. Hade tänkt att gå min 7 kilometare, men hungern tog liksom över. Imorgon blir det gymmet så då hoppar jag pw'n på morgonen. Fr.om nästa vecka när vi är inne i vardagen igen är det lättare att komma in i rutinerna också med träning och att äta på mer fasta tider. MEN - äter i alla fall rätt nu efter helgerna. Proteinshakes, kvarg, knäckebröd, kyckling, grönsaker...Ja, kosten har blivit som den ska med andra ord.  
 
 
 Baby har precis nattat lillfisan och Jeffe pratar i telefunken i köket. Lillfisan hade haft det jätte bra hos farmor, hon hade hjälpt henne i tvättstugan igår (vilket hon älskar), sovit till halv nio och bara busat en massa. Hon var på strålande humör när hon kom hem & man märker att hon behöver en paus från oss mellan varven nu när vi varit hemma tillsammans i snart fyra veckor. Att få andas lite med momme & moffa eller med fammo gör susen för henne, bara nån dag sådär - mer behövs inte. Och jag förstår henne, vi är ju mamma & pappa, är det några hon ska bli less på i livet så är det ju oss ;-) Samtidigt som hon njuter av att vi är tillsammans, precis som vi andra. Inte lätt att vara 3 år.
 
Jag har haft en dag där jag röjt en hel del. Efter att vi kom hem från promenaden i förmiddags började jag rensa lillans garderob. Hon fick ju en del nya kläder i julklapp, så rensade bort för smått och sånt hon inte använder. Vi ska ge en påse till Second Hand här i centerum, dom stödjer SOS Barnbyar och det gillar vi såklart.
Rensande även alla påsar med kläder som lillkorven vuxit ur. Sara hade en vän som behövde kläder till sin blivande pojke, så det känns skönt att kläderna kommer till användning. mycket fint som han knappt hann använda. Storlek 50 använde han inte ens, kanske nån dag något plagg som var lite större. Annars var 50 för litet för våran stora pojke. Sparade såklart en del när/om vi skaffar en tredje liten.
Sen har jag tvättat två maskiner, passat på att rensa och städa i fisans rum - skönt när hon inte är hemma och "hjälper till" ;-) Bäddat rent i sängarna har jag gjort också och dammsugit lägenheten. Som sagt, fullt upp - men vissa dagar är det roligt att röja lite. Lillkorven har varit med mig i sin gåstol och pratat och skrattat när han inte hängt med grabbarna. Världens bästa sällskap <3 Han har dock tand på G igen så haft svårt att fånga sömnen idag, stackaren. Han blir övertrött och ledsen när han verkligen vill sova men inte kan. Han somnade i 30 minuter i alla fall, sen var han faktiskt glad igen så det räckte. Däckade vid kvart i sju ikväll som vanligt, är så tacksam att han aldrig varit svår att få och sova på kvällarna. Han ligger och pratar en del vissa kvällar när han orkar, men oftast däckar han bara rakt av - som ikväll.
 
Har på "Mästerkockarna" på tv:n men alltså....VAD är det programmet utan my lövva Per Moberg? Skit. Skit. Skit. Jaja, får väl ge det en chans i alla fall... (Men mitt hjärta gråter) Höhö.
 
 
 

Kommentera här: