en torsdag.

Imorse klockan 10 hade vi besiktning av lägenheten. Det var supergoa A som kom & hon godkände allting. Tummen upp för det! :-) Hon sa även att våran nya lägenhet ska få en helrenovering, med nya väggar och golv! Åh vilken lycka att få det precis som vi vill. Känner mig alldeles pirrig & vill flytta nu!

När vi flyttade in i den här lägenheten hade vi sån tur att den precis var nytapetserad utan ett hål på väggarna. Och med bara ljusa väggar, så vi har inte behövt göra något förutom inne i Lykkis rum där storebror gjorde så fint med fondtapet & allt.

Idag på eftermiddagen tog vi med oss mellis och åkte till västergård, växte ju upp på bodastigen & flyttade därifrån till E-tuna vid 19 års ålder. Direkt efter studenten. Bodastigen var, då iallafall, det bästa stället för ett barn att växa upp på. Påminner lite om brunnsäng med stora gräsmattor & lekplatser överallt. Det fanns alltid någon ute på gården man kunde leka med, backar att åka pulka på & gräsmattor att spela brännboll på.
Och förutom att någon enstaka gård fått sig ett upplyft, var det sig likt än idag.
Blev alldeles varm i kroppen när vi gick förbi låghuset där fammo & faffa bodde. Kan fortfarande minnas lukten när man klev innanför deras dörr, badkaret inne på toaletten där fammo tvättade mitt hår sådär skönt så det kittlades bakom öronen & gästrummet som alltid blev det perfekta kojrummet när hon hjälpte mig bygga ett hus åt mig och dockorna att bo i. Eller sagorna hon läste för mig innan läggdags, faffa som ofta kollade på tennis i sin fåtölj framför tv:n & godisgömman i köket där dom alltid hade choklad dom bjöd på.
Idag var jag där för nån sekund igen & mindes allting. Min fantastiska barndom.
 Jag hoppas att mina barn kommer känna som mig när dom är i samma ålder.

Nu ska jag & min man dricka lite vin, spela lite sällskapsspel & skåla för en underbar sommar, en ny lägenhet & en höst som vi hoppas kommer bjuda på positiv energi! :-)









Kommentera här: