Passa på.

Ibland på helgerna kan jag verkligen tycka att det är skönt att passa på att få undan saker här hemma som liksom inte hinns med på vardagen. Allt är ju så mycket enklare när vi är två.

Imorse hade jag sovmorgon som vanligt och när jag vaknade var baby & barnen ute på gården och lekte. Jag åt frukost framför tv:n & sen började jag tvätta fönstrena. Hann med vardagsrummet innan dom var hemma igen. 

Medans resten av familjen vilade efter lunchen gick jag och handlade. Gick in på handelsbutiken och köpte en termos bl.a till melliset. När alla vaknade packade vi väskan med godsaker och satte oss ute i solen och njöt. Vi drack kaffe och åt chokladbollar & kakor. Väldans näringsrikt mellis ;-)

På eftermiddagen lagade baby middag, tacos, medans jag sprang ner i källaren med alla vinterkläder och passade på att ta upp lite skor åt mig och gardiner till vardagsrummet. Dags att byta färg igen ;-)
Sen tvättade jag fisans fönster, strök och satte upp nya gardiner i hennes rum. Blev så himla fint! Jätte mysigt.

Sen blev det mys framför Bamse & Alfons. Världens bästa lördag, så mycket gjort och så mycket gos <3
Imorgon väntar Grönan och vi längtar allihopa! :-)







Kommentera här: