Julen 2013.

Så var julen över för i år. Första julen med två barn & Liams första jul. Den blev precis så härlig och mysig som vi ville. (Minus snön då förstås, men den tanken släppte jag för länge sedan). 

Dagen innan jul spelade jag & mannen Bingolotto, drack glögg och åt vörtbröd och ischoklad. Vi vann en ny lott, men hade en mysig kväll tillsammans. 
På julaftons morgonen åt vi frukost tillsammans och sen öppnade vi klapparna som tomten lämnat under granen. Barnen drunknade i paket och Lykka blev jätte glad för allt hon fick. Liam älskade pappret mest såklart ;-) även snöret var poppis!

Jag fick lyxiga underkläder av baby. Ni vet sådär lyxiga så dom låg i en kartong och var inlindande i tunt papper. Så fina! Svart spets. Sen fick jag en parfym (Versace) och läppglans <3 Baby fick whiskey, presentkort på musikaffären, en bok & plektrum av mig. 

Vid ett gick vi hem till mina föräldrar där vi tillbringade resten av dagen/kvällen. Mycket mat, Kalle Anka, glada barn och massa paket. Tomten var ingen hit för våra barn som blev rädda, men ska sanningen fram såg tomten (lillebror) skitläskig ut! Med en mask som hängt med sen vi var små var liksom inget där det skulle längre & allt såg helt deformerat ut. Haha. Nästa år blir det en ny mask helt enkelt ;-)

Barnen fick så mycket fint. Liam fick förutom en massa leksaker, en helt ny garderob. Fina skjortor, byxor, tröjor, bodys & pyjamas. Lykkis fick prinsessklänning, barbie docka med tillbehör, dockkläder, nagellack & smink os.v Dom har lekt från morgon till kväll med sina nya leksaker sen julafton, så tacksamt <3 

Jag fick en bok, smycken, parfym & choklad. Är så nöjd med mina fina klappar! :-)
När barnen somnat (däckat), kollade vi på lite inspelade familjeband, hade femkamp & drack lite vin och umgicks till sena timmen. 




Idag har vi passat på att vara ute eftersom vädret haft uppehåll från allt jäkla regn och det t.om varit ljust ute. Liam var så söt som somnade i den stora gungan, haha. Lykka spelade fotboll med sin pappa tills svetten sprutade på henne. 

Sen har vi tittat på film & lekt. Igår såg hon "Askungen" och blev helt förtrollad & idag tittade vi på "Trassel" och den gillade hon också. Hon blir SÅ känslosam när hon ser på film. Gråter om någon är dum mot prinsessan och prinsessan blir ledsen och spänner hela kroppen om det blir spännande. Lilla gumman <3






Kommentera här: