Det blir alltid värre framåt natten...


Har inte bloggat sen finlandsresan & kände att det var dags nu. Kan ändå inte sova & det verkar som att John Blund bestämt sig för att svika mig denna natt. Men det var ett tag sen nu, har sovit som en stock dom andra nätterna. Men ikväll började baby & jag prata om grejer som satte igång min hjärna ordentligt. Det blir alltid så, att man aldrig lär sig..Man ska inte börja diskutera "djupa" saker på kvällarna. Man ska helst inte diskutera nånting alls utan bara sova.

Fast nu var det en grej som jag har tänkt en del på sen våran inflyttningsfest som jag tog upp med honom, en grej om hans nära vän som inte alls visade sig vara så lycklig i sitt förhållande [äktenskap] som jag trodde... Man blir så paff liksom. Och det är vanligare än man tror, det är det som är så tragiskt. Nästan alla i våran omgivning lever i förhållanden som nästintill är lögner. Folk gnäller konstant på sina partners och om hur olyckliga dom känner sig, sen kryper dom ner i sängen med dom varje kväll och låtsas som ingenting..? Ännu värre är det med dom som är konstant otrogna, som lever ett singelliv bakom ryggen på sin sambo/partner & sen har samvete att kolla dom i ögonen och säga "Jag älskar dig"...Hur klarar man det? Jag förstår inte. Och varför, varför väljer man att vara tillsammans med någon när man ändå kräver total frihet? Eller när man ändå går omkring och känner sig konstant olycklig & bara pratar skit om sin partner? Jag har själv levt i förhållanden tidigare där det varit otrohet, lögner & svek. Men jag trodde att man växer ifrån sånt? Att man till slut söker sig till någon som ger en trygghet & kärlek. Att man liksom inte behöver spänning på samma sätt & behöver man spänning i livet så skapar man det tillsammans med den man lever ihop med.

Det kan inte hjälpas, men jag tar illa vid mig när jag hör hur folk lever. Även fast jag inte alls har med saken att göra, men det känns som att när man umgås med folk och egentligen vet hur dom lever sina liv, så blir dom så falska på nåt sätt. Jag får inte alls mycket till övers för dom. Givetvis får folk leva sina liv precis som dom vill, men jag har ingen respekt för otrohet & lögner och kommer heller aldrig att få. Fast sen lägger jag mig aldrig i självklart, skulle aldrig falla mig in att prata med dom om det eftersom det [fortfarande] inte är min ensak. Men jag tänker det istället och ventilerar det med Janne.

Det vi har tillsammans är oslagbart. Jag tvekar inte en sekund på att det ska vara vi två, men man blir samtidigt rädd när man hör om hur folk lever. Rädd för att man bara ska ge upp för lätt, så fort man får en motgång, att man bara ska gå åt varsitt håll istället för att kämpa tillsammans. Men så länge man pratar med varandra, uppskattar varandra & litar på varandra så ska det funka.


Nåväl, nu lämnar vi Dr. Phil-snacket för ikväll *flin* Vi kom ju hem från finland i måndags, möra & trötta som aldrig förr. Efter en helvetisk resa dit utan någon som helst sömn [vi var nyktra o städade, men båtdjäveln skakade så mkt av någon anledning trots våran b-hytt], så besökte vi hans farfar + fru. Bara det att farfarn hamnat på sjukhus under natten, så vi fick aldrig träffa honom...Janne blev givetvis ledsen, det var ju trots allt mestadels därför vi åkte. Men vi umgicks med Anja hela dagen, hans pappa, farbror & faster. Jag sov två timmar på vägen från Åbo till Helsingfors i bilen, det var all sömn jag fick på över ett dygn. Sen senare på kvällen skulle vi in till storstan för att dricka "en öl" men hans kusin Jeffrey som jobbar på en hårdrocksbar vid namn Perkele [kan omöjligt bli mer finskt, haha]. En öl blir hur som haver till tre shots & vips så vinglar vi hem TOLV timmar senare...Hahaha! Vi var inte fina kan jag lova. Men hur orkar man? Två timmars sömn på över ett dygn och sen bli totalt överöst med alkohol..? Så hemresan bestod av filmtittande. Vi hade som tur var en dubbelsäng med tv i våran hytt, där stannade vi hela kvällen förutom att vi åt mat & handlade godis på taxfree :)
Nästa gång ska hans pappa komma hit & det ser jag fram emot, han var hur go som helst! Fast jag hade inte förväntat mig så mkt annat, det är ju min fästmans farsgubbe *flin*

Imorgon ska jag iväg & storhandla med pappsen. Ska köpa massa grönsaker, frukt m.m. Jag & baby ska börja på en "diet" på söndag. Vi ska utesluta kolhydrater helt, vilket inte kommer bli lätt...Jag älskar ju pasta! Haha. Nåväl, två veckor i stöpet ska vi hålla på. Bra rensning för kroppen nu efter all gift man stoppat i den den senaste tiden.. Alkohol, ciggaretter, alkohol, dålig mat, alkohol...Mycket fest har det blivit, men nu blir det en vitmånad o bra mat. Känns tokskönt faktiskt :)

På lördag ska jag & Baby på museum. Vi ska på sjöhistoriska på djurgår'n och se på Titanic-utställningen. Ska bli tokskoj! Vi ska hitta på mkt såna saker nu på helgerna & bara rå om varandra, istället för att bli fulla o odrägliga *flin* Nejdå, men det är mysigt att göra såna saker :)

Kanske dags för sängen nu..? Ska prova iallafall o kolla ifall herr blund behagar att dyka upp.
Adjö!


Baby & jag på båten <3



Baby & hans kusin på Perkele :)
1 Sandra:

skriven

Vi hade också en hytt med dubbelsäng & tv :D Och jag måste då säga att jannes kusin inte va fy skam flin

Kommentera här: