Livet är en fest. Håll me' om dä folk & fä!


Kvällen, natten & morgonen gick bra på jobbet. Lite småsegt att ha ett 16-timmars arbetspass efter att ha legat sjuker i över en vecka, men eftersom det var lugnt på huset så gjorde det ingenting. Flickorna sköter sig så gott som själva så det blev mycket tv-tittande för min del. Har dock svårt att sova där, så när jag kom hem imorse vid halv nio kröp jag ner i sängen & sov några timmar. Det jobbigaste med att jobba natt [förutom sömnbristen] är att vara ifrån han den fina. Även om det bara är en natt, så känns det skitskumt att gå & lägga sig utan att ha han bredvid mig. Det har blivit till en vana, en vana som jag tokälskar. Och nu har jag inte sett hans fina ansikte sen klockan fem igår morse...Saknar honom!

Träffade min farsgubbe en sväng för en stund sen. Han gav mig nycklar till källarförrådet & hjälpte mig med lite annat. Sen knatade jag iväg till affären & handlade ingredienserna till middagen, har tänkt att göra tacogratäng tills baby kommer hem. Hoppas jag lyckas, har en vana att stressa i köket så blir det bara pannkaka av allt *flin* Tur då att karln i huset kan laga mat.

Imorgon är det valborg...Känns lite som amatörernas-afton. Eller fjortis-fyllornas. Kan inte minnas att jag gjort nåt speciellt på valborg dom senaste åren faktiskt. Det var mer när man var yngre då man stod nere på stan, vid maren, & drack sig full på folköl & cider. Det var tider det. Haha. Men det blir nog att knata ner på stan & kolla brasan o fyrverkerierna iallafall. Aj löv fyrverkerier!
Men valborg redan alltså...vad är det kvar sen? Midsommar, Halloween, jul & nyår. Och sen börjar allt om igen. Uppmuntrande va? *flin* Tiden går sjukt fort & jag njuter när jag ser att det blir mer o mer grönt ute. Det är så härligt!

Nu ska jag ta en cigg på balkongen & bara njuta tills det är dags att börja med middagen.
Adios!



Ikväll blir det myspys för hela slanten ;)
  
1 Cherry:

skriven

Nice blogg ;)

Kommentera här: