Minus ändå!

Yaaay, vågen visade -1,8 kg imorse ändå. Jag som inte hade några högre förväntningar blev riktigt glad! :-) På tre veckor har jag nästan gått ner 5 kg. Jag gillar't! Längtar dock tills förkylningen är förbi så jag kan röra på mig igen, mår verkligen inte bra av att inte träna.

Sover inne i prinsessrummet inatt. Fisan ville sova hos farmor, baby med mega förkylning sover på soffan och lilleman sover i sin säng i sovrummet som vanligt. Fredag är ju min sova-hela-natten-natt och baby envisades med att han skulle ta natten fast han är sjuk, så då fick han sova på soffan så han inte väcker Liam med sina hostningar. Jag hostar och snorar också, så får se hur upplägget blir imorgon när prinsessan är hemma igen ;-)
(Min sänglampa för natten. Tjusigt!)

Det är så tomt här hemma utan lillfisan, men hon ville verkligen umgås med sin farmor idag. Vi var ute och lekte allihopa i förmiddags, ute på gården innan regnet och blåsten kom. Men när farmor kom förbi på eftermiddagen pekade Lykkis mot hennes hus och sa att hon minsann ville leka i hennes rum där istället. Och den rosa ryggsäcken skulle hon ha med sig, alltså var det övernattning som gällde ;-) Farmor behövde hennes sällskap minst lika mycket så hon blev bara glad. Men tyst är det. Fast Liam njuter lite extra när han har båda sina föräldrars fulls uppmärksamhet, såklart. Tänk att Lykka alltid hade det så :-) Tänk vad olika barnens uppväxten blir ändå, fast man försöker göra på samma sätt. Men vissa grejer är ju oundvikliga, tur är då att dom inte vet något annat. Och Lykka minns ju inte hennes liv innan Liam kom, hon skulle garanterat inte vilja leva en dag utan sin lillebror. 

Vissa dagar fotar jag mycket. Idag var en sån dag. 









Kommentera här: