Ny människa.

Liam har kommit in i en oberäknelig period när det kommer till sömnen. Ena natten sover han som han ska i ca 12 timmar i sträck & vaknar endast tidigt på morgonen för välling. Andra nätter har han svårt att komma till ro, mardrömmar och sover oroligt. Efter två oroliga nätter var jag igår som en vandrande zombie. Men inatt sov han bra igen och vaknade endast vid fem för välling innan han somnade om & sov till sju! :-)
Så idag är vi båda pigga och glada. Dessutom vilade vi tillsammans en timme på förmiddagen, lyx.

Nu har jag satt mig ner med en kopp kaffe innan det är dags att hämta hem lillsmurfan. Igår var hon SÅ trött efter första dagen på dagis, men hon hade haft det jätte roligt med sina vänner och var på ett strålande humör hela dagen. Imorse när jag lämnade henne var det dags för ekorrarna att leka tillsammans igen så hon hade bråttom med att pussa mig hejdå ;-) 


Jag & Liam hade en dejt med Sara & Scott igår. Pojkarna somnade i varsitt rum efter lite lek och vi kunde sitta i soffan och äta lunch och bara ta det lugnt. På tisdag ska jag ha båda pojkarna några timmar då Sara ska på möte, ska bli så roligt! Dom är ju inne i en sån rolig ålder och det är full fart på dom! :-)


På väg tillbaka till dagis på eftermiddagen gick jag förbi optikern och hämtade ut nya linser, ett par bara dock eftersom jag behöver göra en synundersökning. Så på fredag ska jag dit och samtidigt prata om nya brillor. LÄNGTAR efter nya glasögon nu och vill ha ett par med pilotbågar, det passar mig bra. 

När jag gick längst vattnet upp mot brunnsäng igen så hade jag inte en tanke på mördarbacken & att den skulle vara dubbelt så jobbig med snö på... Lössnö! Så för varje steg jag tog med gled jag tillbaka lite & när jag tagit mig hela vägen upp med vagn och hela baletten, var jag slut! Haha. Såg ut som en tomat när jag hämtade henne & fick mig ett gympass minst sagt, fast det var min vilodag. 

Idag däremot ska jag smita iväg för ett riktigt pass på gymmet så fort mannen kommit hem. Det blir nog intervaller idag också & rygg/axlar :-) 

Nähä, dags att göra oss iordning. Lillkorven är så snäll och leker på golvet, han har mycket att upptäcka och munnen går i ett på han. Världens bästa sällskap <3



Kommentera här: