Sista oktober.

 
 
Jaha, imorgon är det första november. November måste vara den absolut tråkigaste månaden på hela året..? Mörk & grå. Regnigt eller slaskigt. För två år sen var november så mörk att vi bara hade tre(!) timmar sol på hela månaden! Galet. Men - efter november kommer ju ljusstakarna fram & sakta men säkert får vi börja julpynta och börja förbereda inför julen. I år längtar jag! Åh, vad mysigt det ska bli med jul :-) Första julen med två barn att skämma bort. Underbart!
Vi ska baka lussekatter & pepparkakor allihopa. Så roligt att lillfisan blir äldre & pratar om tomten, vi har t.om börjat skriva en önskelista. Och helt plötsligt utbrast hon "Mamma, jag ritar en karta till tomten!". Ja, det är klart...Han måste ju hitta hit också ;-)
 
Jag sitter & kikar runt lite på kläder till barnen till jul. När jag var inne på Lindex sist så såg jag en sån otroligt söt body med fastsydd väst och fluga till Liam. Tänkte direkt att den ska jag köpa! Och nu på hemsidan så såg jag att dom har ett par "frack byxor" & finskor till också. Hur sött är inte det då? Men, såg på H&M's sida att dom har ett helt set med finbyxor och skjorta... fint! Så, nu kan jag givetvis inte bestämma mig. Tycker båda seten är lika fina. Ska kika lite närmare när jag åker ner på stan nästa gång :-)
 
 
Det finns så otroligt mycket fint till lillskruttan också. Men Lindex är nog bäst. Den gråa klänningen i den stora rutan är min favorit. Så otroligt söt! Hittade lite fint på Zara också (dom tre längst ner), men ska helt klart kolla närmare på den gråa, den är lite gammeldags och jag föll för den direkt. Hon skulle vara så fin i den, lilltösen.
 
 
Tredje dagen idag som jag ligger nerbäddad och är sjuk. Jag försöker verkligen att ta det så lugnt som möjligt, men idag började det krypa i kroppen på mig emellanåt. Men så fort jag gör något så blir jag helt slut, så det blir inte mycket gjort från min sida. Gav lillkorven mellis och badade skruttan. Satte på en tvättmaskin också. Typ det. Nu ligger jag nerbäddad igen. Blir nog doktorn imorgon för att kolla upp min hosta som faktiskt pågått i drygt en månad nu. Den blev bättre, men så blev den betydligt värre igen & såhär mycket som jag hostar nu har jag aldrig gjort förut. Nästan så man önskar att det är något bakteriellt så man får pencellin & blir frisk fortare. Är det ett virus måste man ju alltid "vänta ut det". Och det kan ju ta x antal veckor till om det vill sig illa. Jäkla hosta!
 
Barnen sover sen länge & mannen tog en kväll i lokalen med gitarren. Om tio minuter börjar "Vikings", det måste ses! Jag spelar in det åt baby så får han se det imorgon, nåt skoj måste jag få ha ikväll också. Tv:n är ju annars helt värdelös på torsdagar.
 

Kommentera här: