Tisdag.

 
Då var det tisdag igen vilket innebär att mannen har en "lekdejt" med trummisen i bandet som vanligt, dom skapar musik nere i lokalen med andra ord :-) Alltid lika skönt att bre ut sig i soffan & ha fjärrkontrollen för sig själv en gång i veckan. Men det räcker med en gång, annars älskar jag att ha honom bredvid mig.
 
Jag lyckades somna förbi värken igår, men kan ju inte påstå att natten var något vidare. Liam är verkligen inne i en bökperiod nu när sömnen är lite si & så. Vissa nätter är som vanligt, och vissa nätter vaknar han av att nappen åker ut & har sen svårt att komma till ro. Nånting som verkligen är skönt med honom är att han letar & stoppar in nappen själv (om den inte landat vid fötterna eller så såklart). Så det är sällan man behöver tända lampan eller klampa upp i mörkret för att stoppa in den i munnen. Kommer ihåg när Lykkis var i den här perioden, jag höll på att bli tokig ibland! 345092 per natt var det nappinstopp. Ungefär. Och hon letade eller stoppade ALDRIG in den själv, den lilla divan ;-)
Det har varit en trött liten korv idag (och mamma med) med andra ord, men vi fick båda ta igen oss lite på dagen innan dagishämtning så det var skönt.
 
Jag har precis suttit och beställt lite julklappar från Lekmer.se. Dom kan verkligen chocka ibland med sina priser, så tacksamt när leksaker och dylikt inte alltid behöver kosta skjortan! Nu beställde jag förvisso bara en leksak till lillkorven och resten kläder, men ändå. Bra sida - helt klart.
Tyckte dom här tunikorna från Name It var så fina & "Prinsessan Sofia"-tunikan kommer hon nog att älska :-)
 
 
 
 

Igår hade hon sitt första tandläkarbesök. Jag hade pratat med henne om tandläkaren några dagar innan så hon visste vad som väntade, men det var ju ändå intressant att se hur hon skulle reagera. Jag sa att tandläkaren bara ville räkna tänderna (googlade innan så jag skulle ha lite koll på vad som väntade, haha) & att hon/han ville se att det inte finns några tandtroll. "Jaaa, mamma. Tandläkaren ska bara räkna mina tänder. Jag har 4 tänder!". Eeeeh, nja...20 snarare ;-) Sa även att om hon var riktigt duktig skulle vi åka till leksaksaffären så skulle hon få välja ut något litet åt sig.
När vi kom dit var det våran tur på en gång och sköterskan som hämtade oss var jätte go. Munnen gick i ett på både henne och Lykka, så när vi kom fram till rummet där tandläkaren var - var Lykkis redan uppvärmd och mjuk i kläderna så att säga. Jätte mysig tandläkare & fisan hade inga problem alls att hoppa upp i stolen. Lite konstigt var det när hon skulle "lägga sig ner" i stolen & få lampan lysandes i ansiktet - men hon varken rörde en min eller sa något. Det är inte min dotter kan jag säga! Jag skrek så fort jag såg tandläkaren, haha. (Och skulle nog fortfarande skrika om jag väl skulle få arslet dit skulle jag tro ;-)
Allt såg fint ut, undersökningen tog två minuter & det var en stolt tjej som fick en tandborste när hon gick därifrån. Och givetvis hade hon inte glömt bort leksaksbutiken ;-) Ett Mimmi-ritblock och någon tuff penna valde hon.
Hon är så duktig, så oerhört tuff & jag kan inte sluta bli förvånad över hur mycket skinn på näsan och hur säker hon är i sig själv. Så otroligt trygg och jag blir så glad att vi har lyckats få henne att känna så. Älskade tös! <3 Jag hoppas innerligt att den känslan och den tryggheten är något hon kommer att bära med sig hela livet & ska göra allt i min (våran) makt för att det blir så.
 
Jag vet att det bara är tisdag, men jag längtar till söndag....(?) Inte fredag eller lördag (även om jag älskar hela helgen såklart), men på söndag ska min man bjuda mig på Tommy Körberg. Äntligen! Vi missade ju förra konserten i våras, så nu har han köpt biljetter till på söndag. Mr. Körberg kör bara fyra extrainsatta föreställningar för just såna som vi, som missade sist. Så jag är tacksam att jag ändå får chansen att se den här showen & höra alla hans finaste låtar. Han kör på China teatern & vi har plats på första raden, mysigt värre!
Dessutom har han tagit ledigt på måndag, bara för att. Han tyckte vi kunde tillbringa en dag tillsammans hela familjen, en lite längre helg helt enkelt. Härligt!
 
Visst är kontrasterna roliga förresten..? Jag bjöd honom på Black Sabbath på hans födelsedag och Iron Maiden i somras, och han bjuder mig på Tommy Körberg. Haha. Men båda älskar musik & båda ser fram emot konserterna och upplevelserna lika mycket. Så roligt att vi är så lika på det sättet, att vi kan lyssna på princip allt :-) Han vill t.om gå på Backstreet Boys med mig den här gången, sa han helt själv t.om. Han skulle vilja uppleva det med mig en gång eftersom han vet hur mycket dom betytt för mig.
 
Nä, nu kallar sängen och jag hoppas på en ordentlig sömn inatt. För mig själv men mest för fisens skull som annars blir så trött hela dagen.
Idag invigde vi "björn"-mössan förresten - han är så söt i den att jag skulle vilja äta upp han <3
 
 

Kommentera här: