Stolt & glad.

Länge nu, sen graviditeten med korven, har jag i princip hatat min garderob. Det var till slut frustrationen över att aldrig ha något att ha på mig (på riktigt alltså) som fick mig att ta tag i mig själv. Och ni vet ju vid det här laget att jag både äter bra mat & tränar. 
Det har tagit så otroligt lång tid innan jag verkligen känt och sett resultat, men nu så!
Jag tog t.om mod till mig att prova ett par jeans förra veckan, ett par som jag inte provat sen två månader efter förlossningen. Då fick jag inte på mig dom över låten (deppigt värre) & sen dess har jag inte provat dom. Eller provat knappt nåt plagg faktiskt - bara fortsatt säga att "jag har inget att ha på mig". 
Men jeansen jag provade fick jag både på mig & igen! Wohoo :-) Och idag hade jag på mig ett par andra jeans som jag heller inte använt sen innan graviditeten. Jag blir så glad!

Jag & lillkorven har spenderat dagen på stan & där hittade jag en svart klänning till föreställningen på söndag. Eftersom fisen börjat ledsna på mig o mitt shoppande (efter tre timmar klandrar jag inte honom), testade jag aldrig klänningen utan chansade på en 38:a. Och den satt som en smäck! Försökte fota men det är svårt att se detaljer eftersom den är svart. Men till formen påminner den om min blommiga, dv.s den är lite utsvängd efter midjan & bak i nacken är en dragkedja som en fin detalj. Det var hur som helst SÅ härligt att kunna ha min normala storlek & att äntligen kunna börja använda min garderob igen. För trots allt så HAR jag en jäkla massa att ha på mig - om jag fortsätter i det här spåret ;-)




Vi sov till sju imorse, sen var vi vakna till nio & somnade sen om till tio. Så skönt! Storasyster spenderar ju dagen, natten & morgondagen med momme. Och imorgon även moffa. Dom har tagit semester för att få kvalitetstid med henne, vilken kärlek ❤️ bara för att liksom. Världens gladaste lilla tös som ätit godis o gjort pepparkakshus idag. Och imorgon blir det lekslottet och Toys R Us berättade hon i telefonen tidigare idag :-) Bara hon med sina bästisar, underbart med egentid & all uppmärksamhet.

När vi sovit färdigt åkte vi som sagt på stan & åt lunch med Cicci & lilla Valdemar. Sötaste bebisen <3 Sen blev det shopping, mest till korven som vuxit ur halvs sin garderob igen. Hittade även kläder till julafton, han kommer vara så fiiiin!




Efter några timmar gick vi hem till lillebror och hängde med honom tills mannen i huset slutade jobbet o plockade upp oss. Lillebror bjöd på hembakta lussebullar o kaffe, gottis! 
Liam njöt av att ligga på golvet o chilla efter shoppingturen, typiskt karl-beteende ;-)


Nu blir det en dusch & sen hopp i säng. Imorgon är det helg igen, långhelg dessutom! Härligt.

Kommentera här: