När tre blir fyra.

Så var det bestämt. På söndag klockan 09.00 skrivs vi in på förlossningen för att börja lura ut lillebror <3 Så på söndag blir vi fyra. På söndag kommer han, han som vi längtat efter & väntat så på. Hur kommer han se ut? Kommer han likna sin vackra storasyster? Kommer han också att få sin pappas långa ögonfransar & mina läppar? Vi är så nyfikna & det pirrar i hela kroppen!

Klockan 10 imorse hade jag ju besök hos Lena för koll på urinet & blodtryck igen. Hon mätte även magen & lyssnade på hjärtat som slog så fint i 140/minut som vanligt. SF-måttet landade på 38 & där hade det stannat vilket inte var något konstigt. Precis samma mått som med Lykka i samma vecka :-)

Hur som, stickan med kisset på såg inge bra ut & visade 4+ med äggvita & att dessutom ha förhöjt blodtryck på det kan ju innebära havandeskapsförgiftning. Så hon skickade upp oss till förlossningen för fler prover på en gång.
Eftersom Fisan är ledig från dagis på fredagar hade vi ju med henne, hon brukar följa med till Lena då & då men till förlossningen går det ju givetvis inte. Och baby ville förstås följa med lika mycket som jag ville ha med honom. Så jag ringde mamma & pappa och jag vet ärligt talat inte vad vi skulle göra utan dom.... Pappa åkte från jobbet för att vara med pruttan resten av dagen så vi kunde ägna oss åt det som komma skall (det tar ju alltid minst 2 timmar på förlossningen, vad det än gäller). Tusen tack älskade pappa <3

Det blev CTG-kurva, kissprov & blodtryck igen. Nu låg vitan på 2+ & blodtrycket höll sig runt samma 130/90 & 130/100. Jag fick träffa en läkare som undersökte mig & det var bara att klä av sig & hoppa upp på britsen. Innan jag visste ordet av det hade hon greppat tag om min livmodertapp & jag kunde knappt andas! Haha. (Det går att skratta åt det nu men jösses så ont det gjorde) Jag blev dock toknöjd när hon sa att jag var öppen 2 cm & att tappen var mjuk på mig. Det är liksom på gång! :-) Hon gjorde en hinnsvepning & sen var vi klara. Baby hamnade nog lite i chock av allt som hände inom loppet av några minuter & efteråt sa han att det såg ut som att hon verkligen grävde i magen på mig. Haha. Inte lätt att vara mannen bredvid ;-)

Hur som, händer det inget av sig självt under helgen så är det alltså söndag morgon som gäller. Jag har dock haft regelbundna sammandragningar & en hemsk ihållande smärta i ryggen sen hon var inne & grävde runt. Dessutom gick hela slemproppen för en liten stund sedan då jag var på toan, så kroppen är ju mer än redo nu :-)

Imorgon är det sista dagen vi är en familj på tre, på söndag blir vi fyra & det känns helt surrealistisk & underbart <3

Kommentera här: