Läges info.

Det blir lite tyst här inne emellanåt & det beror inte på att vi ligger på BB (än så länge), utan att jag är så trött varje kväll jag tänkt knåpa ihop något att jag somnar med mobilen i handen. På riktigt alltså.

Igår var jag iallafall hos barnmorskan Lena där det visade 0 äggvita i urinen, men däremot högt/högre blodtryck. Brukar ligga på 110/90 & låg nu på 130/90. Inget att hetsa upp sig för sa hon, men vill ändå att jag kommer tillbaka imorgon.

Igår kväll hade jag en ihållande mensvärk som för första gången inte försvann med Alvedon eller ett varmt bad. Trots att jag inte hade många onda sammandragningar ville jag ändå åka in på förlossningen och undersökas & barnmorskan tyckte jag skulle komma in. Jag har trots allt haft såhär några dagar nu så det vore ju intressant att se om det händer något.
Istället för en undersökning (förutom uppkopplad mot CTG-kurvan) så konstaterade den första bm att jag förmodligen har urinvägsinfektion...? Så jag får lämna kissprov & sen försvinner hon. Nästa barnmorska (med flera timmar emellan) tyckte allt såg så bra ut med CTG-kurvan & jag skulle vänta på doktorn.

Efter 45 minuter kommer en kines/Japan in (doktorn) och öppnar munnen... Varken jag, mamma eller baby förstår ett ord av vad han sa. Vi fick gissa och sen fylla i åt varandra det vi inte förstår. Odlingen av kisset vad det ingen fara med iallafall, dock skulle det skickas vidare om det är så att jag får penecellin om några dagar.

Så, han skickade hem mig med dom otroligt kloka orden att jag bara ska ta det lugnt & inte stressa....No shit, sherlock?. Alltså blev det ingen undersökning. Det var UVI eller ingenting i deras värld & jag förstår inte. Totalt meningslöst att åka in också. Men men, bara att vila nu medans han är inne i magen. Trots att jag längtar ihjäl mig efter honom vet jag ju att han kommer när han är redo <3

Kommentera här: