Lördag.

Imorse när jag vaknade vid tio var det alldeles tyst här hemma. Mannen min hade gått ut med barnen i det härliga vädret & jag kunde smyga upp och äta frukost i lugn & ro :-)

Det ser ut som en riktig tattarlya hemma hos oss idag. När vi köpte våran soffa förra året så hade vi i tanken att vi ville ha en STOR soffa där vi alla skulle få plats utan problem, även när vi har stora familjen på besök. Och den är verkligen stor & har uppfyllt våra förväntningar, vi älskar den! Men eftersom vi inte har någon tv i sovrummet (jag är lite emot det, men när lillebror flyttar ut tror jag nog vi skaffar en iallafall), kan det ibland kännas som att jag & mannen ligger så långt ifrån varandra i soffan på kvällarna. En bra lösning på problemet är madrasser mitt på golvet! Haha. Så igår lånade vi mina föräldrars extra madrasser, tog bort vardagsrumsbordet & satte madrasserna mitt på golvet nedanför soffan :-) Där lade vi oss när barnen somnat & påbörjade vårat "Game of thrones"- maraton. Så mysigt! Och vi struntade i att ta bort madrasserna igen eftersom vi visste att våran prinsessa här hemma kommer älska det. Och mycket riktigt :-)

När dom kom in igen från uteleken låg vi alla fyra och mös tillsammans.
Nu ligger mannen & Fisan och vilar, lillgubben har precis vaknat och ligger och äter nu. När vi är vakna & redo ska vi hälsa på lillebror och ta en fika hos honom i eftermiddag. Lykka sken upp som en sol när jag sa att vi skulle hälsa på morbror Dick idag. " Diiiiiick!!" Tjoade hon & blev superglad :-)

Så fort fisans hosta blivit lite bättre ska vi åka till stranden och bada. Hon är betydligt bättre redan, men vågar ändå inte ha henne att bada ännu. Några dagar till, sen så :-)

Kommentera här: